Monday, Jul 27, 2020

صفحه نخست » درگیری‌ میان نیروهای امنیتی و معترضان در بغداد

baghdad.jpg العربیه - در پی تظاهرات ده‌ها نفر از معترضان در میدان تحریر در وسط بغداد و ادامه اعتراضات در شهرهای مختلف عراق شامگاه یکشنبه ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۰ در واکنش نیروهای امنیتی و پرتاب گلوله‌های گاز اشک‌آور به سوی معترضان دست‌کم ۷ نفر مجروح شدند.

به گزارش العربیه سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در این‌باره گفت در بغداد «برخی اتفاق‌های تأسف‌بار در میدان‌های تظاهرات» روی داده که دستوراتی برای انجام تحقیقات در این‌باره و «مجازات مقصران» صادر شده است.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق با بیان این‌که نیروهای امنیتی وظیفه دارند از شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز دفاع کنند افزود «آنها دستورالعمل‌های واضح و قاطعی را مبنی بر عدم تعدی به هر تظاهرکننده‌ای دارند، حتی اگر آن معترض به اقدامی تحریک کننده علیه آنها دست بزند».

مطالب بیشتر در سایت العربیه

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق همچنین افزود که «هدف از تحریک کردن نیروهای امنیتی کشاندن آنها به درگیری است» که «از سوی طرف‌هایی انجام می‌شود که نمی‌خواهند ثبات در عراق برقرار شود».

تظاهرات در میدان تحریر بغداد و دیگر شهرهای عراق شامگاه یکشنبه مجددا آغاز شد و دهها تن از معترضان در مرکز بغداد اقدام به بستن میدان تحریر منتهی به منطقه سبز کردند.

معترضان عراقی لاستیک‌های خودرو را در اعتراض به نابسامانی‌های معیشتی، کاهش خدمات و از جمله بارزترین آن نبود برق در مناطق مختلف کشورشان آتش زدند.

از سویی نیروهای ضد شورش عراق گلوله‌های گاز اشک‌آور را برای دور کردن معترضان از میدان تحریر پرتاب کردند که دست‌کم منجر به مجروح شدن و خفگی ۷ تن از معترضان عراقی شده است.

درد و رنج مردم عراق و به ویژه هزاران تن از آوارگان در استان‌های مختلف این کشور روز به روز به دلیل ضعف‌ در فراهم کردم انرژی برق برای منازل مسکونی و اردوگاههای آوارگان که از کمترین امکانات زندگی محروم هستند، افزایش می‌یابد.

طبق گزارش‌های وزارتخانه نیروی عراق میزان مصرف انرژی برق در این کشور بالغ بر ۱۳۵۰۰ مگاوات است و این وزارتخانه تلاش می‌کند طی سال جاری ۳۵۰۰ مگاوات دیگر از انرژی برق را از طریق احداث و راه‌اندازی واحدهای جدید تولید برق وارد شبکه توزیع برق این کشور کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy