Monday, Jul 27, 2020

صفحه نخست » نامه احمدی‌نژاد به محمد بن‌سلمان برای پایان‌دادن جنگ در یمن

an_072720.jpgالشرق الاوسط - محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق ایران به شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی درباره پایان‌دادن به جنگ در یمن نامه نوشت.

احمدی‌نژاد در این نامه پیشنهاد داد: "هیئتی از شخصیت های آزادی خواه، عدالت طلب و موجه جهانی و از طریق گفتگو با طرفین درگیر برای حل مناقشه و برقراری صلح و دوستی تشکیل شود".

او خطاب به شاهزاده محمد بن سلمان گفت: "بر این باورم که آن برادر محترم در پاسخ به انتظار روشن مردم منطقه و جامعه بشری، با نیک اندیشی و تامل در آثار این درگیری خانمانسوز، به گونه ای عمل خواهید کرد که به نیکی از آن یاد شود و موجبات رضایت الهی و خشنودی پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و علی آله و علی صحبه را فراهم سازد".

احمدی‌نژاد توضیح داد: "اینجانب به عنوان عضوی از جامعه انسانی که روزانه از شنیدن اخبار و ناملایمات در گوشه و کنار جهان و به ویژه جنگ در یمن بسیار متاسف می‌شوم".

احمدی‌نژاد معتقد است که "مسئولیت انسانی ایجاب می نماید که همگان، در حد توان، در جهت توقف این جنگ و برقراری صلح، دوستی و همکاری تلاش نمایند".

او در این که رو نوشتی از آن را برای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل فرستاده است، اظهار کرد: "جنگ در یمن موجب تشدید رقابت ها و دشمنی ها و دور شدن دولت ها و ملت های منطقه از همکاری سازنده گردیده است.. بر هیچکس پوشیده نیست که این جنگ تا هر زمان طول بکشد جز خرابی و مرگ انسان‌های بی‌گناه نفعی برای هیچ یک از طرف‌ها نداشته و اصولاً طرف پیروز نخواهد داشت و همه بازنده خواهند بود".

وی خطاب به شاهزاده محمد بن سلمان نوشت: "از طرفی می‌دانم که جنابعالی از وضعیت فعلی ناخشنود و از اینکه روزانه جمعی از مردم بی گناه کشته و زخمی می‌شوند، زیرساخت ها آسیب می‌ببینند.. ناراحتید و از این رو از برقراری صلحی عادلانه استقبال می‌نمایید. از طرف دیگر اطمینان دارم که با همراهی و همکاری سازنده جنابعالی، اقدامات موثر و تعیین کننده‌ای در جهت پیشگیری از ادامه وضع اسفبار کنونی و پایان دادن به جنگ و خصومت قابل انجام است".



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy