Wednesday, Jul 29, 2020

صفحه نخست » در جریان رزمایش سپاه در خلیج فارس نیروهای آمریکایی به «پناهگاه» منتقل شدند

bbc28.jpgهمزمان با رزمایش نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز، طبق گفته مقام‌های آمریکایی، در چند پایگاه ایالات متحده در این منطقه وضعیت هشدار اعلام شد.

***

بی بی سی فارسی - بعد از آن که دست کم دو پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه سه شنبه در شرایط آماده باش قرار گرفتند، مقام‌های این کشور به بی بی سی گفته اند اطلاعاتی در دست داشته اند که حاکی از احتمال حمله موشکی ایران به این پایگاه‌ها بوده است.

یک خبرنگار فاکس نیوز هم گفته است که سه موشک در آبهای نزدیک به پایگاهای آمریکا در قطر و امارات متحده عربی فرود آمده اند که احتمال داده می‌شود ایرانی باشند.

لوکاس تاملینسن خبرنگار فاکس نیوز در پنتاگن، در توییتر نوشت که "فرود آمدن دست کم سه موشک ایرانی در آب های نزدیک به پایگاه های آمریکایی در امارات عربی متحده و قطر منجر به اعلام آماده باش به نیروهای نظامی مستقر در این پایگاه ها شده است."

خبرنگار سی ان ان مستقر در پنتاگن هم در توییتر نوشت که "در پی دریافت شاخص های اطلاعاتی درباره احتمال شلیک موشک های ایرانی در جهت پایگاه های ظفره در امارات و عدید در قطر، به نظامیان در این پایگاه ها گفته شد که پناه بگیرند."

باربارا استار در ادامه نوشته است که "موشکی به این پایگاه ها اصابت نکرده و مقام های آمریکایی گفته اند که اقدام صورت گرفته احتیاطی بوده است."

به گفته این منابع، قرارگاه مرکزی آمریکا در خاورمیانه، سنتکام، در بیانیه ای از شلیک موشک های بالستیک از سوی ایران در ساعت 5:30 بامداد سه شنبه خبر داده است.

بنابر این بیانیه، "ایالات متحده شلیک غیرمسوولانه این موشک ها در جوار خطوط پرازدحام حمل و نقل دریایی را محکوم می کند."

به گفته منابع آمریکایی، این موشک ها همزمان با مانور دریایی پیامبر اعظم ۱۴ سپاه پاسداران شلیک شده اند.

نیروهای سپاه پاسداران در این مانور به ماکت یک ناو هواپیمابر آمریکا حمله کردند.

پیش از این اتفاق نیروی دریایی آمریکا از مانور سپاه پاسداران در آب های خلیج فارس انتقاد کرده بود.

مانور پیامبر اعظم نیروی دریایی و نیروی هوافضای سپاه پاسداران سه‌شنبه هفت مرداد (۲۸ ژوئیه) در آب‌های خلیج فارس و غرب تنگه هرمز آغاز شد.

در این مانور ماکت یک ناو هواپیمابر آمریکایی که تصاویر ماهواره‌ای آن در چند روز گذشته خبرساز شده بود، هدف شلیک موشک قرار گرفت.





Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy