Friday, Jul 31, 2020

صفحه نخست » خامنه‌ای دشمن تازه‌ای رو کرد: «جریان تحریف»

Khamenehei.jpg رادیو زمانه - رهبر جمهوری اسلامی در سخنان تازه‌ای از دشمن جدیدی به نام «جریان تحریف» رونمایی کرد. او معتقد است که در کشور «کارهای خوبی» می‌شود اما «جریان تحریف» آن‌ها را وارونه جلوه می‌دهد و اگر «جریان تحریف» شکست بخورد تحریم‌ها هم شکست خواهند خورد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی جمعه ۱۰ مرداد به‌مناسبت عید قربان از طریق سیمای جمهوری اسلامی سخن گفت. او در این سخنرانی جریان جدیدی به نام «جریان تحریف» را معرفی کرد:

«به موازات تحریم، یک جریان تحریف وجود دارد. تحریف حقایق و واژگون نشان دادن واقعیات. (...) هدف تحریف دو کار است؛ یکی ضربه به روحیه مردم، دیگری آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم. پول زیادی هم دارند خرج می‌کنند و رؤسایشان دارند خودشان را خفه می‌کنند از بس علیه ایران حرف می‌زنند.»

به‌گفته خامنه‌ای «کارهای خوبی در کشور می‌شود، امّا مطلقاً یک مورد منعکس نمی‌شود. نقطه ضعفی اگر باشد ۱۰ برابر و گاهی ۱۰۰ برابر آن را بزرگ می‌کنند.»

مطالب بیشتر در رادیو زمانه

رهبر جمهوری اسلامی سپس نوک پیکان حمله خود را به داخل کشور نشانه گرفت و افزود:

«در داخل هم کسانی همین حرف‌ها را تکرار می‌کنند. آدم می‌بیند خبری را که در نوشته یا اظهارات فلان کسی که جزء مجموعه‌های سیاسی است منتشر می‌شود، دو روز بعد در فضای مجازی یا برخی روزنامه‌ها منعکس می‌شود. از این مسائل در داخل وجود دارد متأسفانه. آن‌ها می‌گویند اگر می‌خواهید تحریم برطرف شود باید در مقابل آمریکا کوتاه بیایید. خلاصه حرف این است.»

او حتی «جریان تحریف» را تلویحاً تأثیرگذارتر از تحریم‌ها دانست: «اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست می‌خورد.»

خامنه‌ای هدف «دشمنان» از ادامه تحریم‌ها را «کوتاه‌مدت، میان مدت، بلند مدت و جانبی» خواند و گفت هدف کوتاه‌مدت «خسته کردن مردم» و کشاندن آن‌ها به مقابله با نظام، میان‌مدت «ممانعت از پیشرفت کشور»، بلندمدت «به ورشکستگی کشاندن کشور»، و جانبی «قطع رابطه جمهوری اسلامی با نیروهای مقاومت» است. «نیروهای مقاومت» در ادبیات مسئولان جمهوری اسلامی نیروهای پیروی سیاست‌های جمهوری اسلامی در جهان به‌ویژه در خاورمیانه هستند.

او درباره قطع کمک به «نیروهای مقاومت» گفت: «[دشمنان] می‌دانند جمهوری اسلامی هرچه بتواند به این‌ها کمک می‌کند، (...) که البته باید گفت "شتر در خواب بیند پنبه دانه".»

رهبر جمهوری اسلامی در بحث بحران کرونا نیز بار مسئولیت بیشتر را از دوش مسئولان جمهوری اسلامی برداشت و بر دوش مردم گذاشت:

«عده‌ای به‌طور جدی در بیماری کرونا آسیب دیدند. اگرچه اغلب مردم دارای مشکلاتی شدند، لکن همه دچار آسیب‌های جدی نشدند. برخی دچار مشکلات عمده شدند که باید جبران شود. چه کسی باید این را جبران کند؟ مردم. اگرچه مجموعه‌های دولتی هم باید انجام دهند و می‌دهند، لکن همه مردم مثل سری قبل که در کمک مؤمنانه وارد شدند بایستی انجام دهند.»

او از برگزارکنندگان مراسم عزاداری در ماه محرم خواست تا به توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا و کارشناسان بهداشت عمل کنند «چرا که اگر قضیه شُل گرفته شود فاجعه‌ای رخ خواهد داد که آن طرف آن ناپیداست».

پیش از این سعید نمکی، وزیر بهداشت در جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی مداحان و وعاظ کشور تلویحاً اعلام کرده بود که علی خامنه‌ای از او خواسته است که مراسم محرم باشکوه برگزار شود. نمکی گفته بود:

«از رهبری شنیدم که فرمودند عزاداری را باشکوه برگزار کنید. تماس گرفتم که منظورشان از شکوه چیست؟ گفتند به معنای شلوغ کردن نیست. بروید طرحی نو دراندازید که هم آسیب به کسی نرسد و هم یاد کربلا و مصائبش بشود مثل‌ اینکه مثلاً چیزی به مانند گروه‌های سرود در معابر راه بیندازید.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy