Friday, Jul 31, 2020

صفحه نخست » ویدیو؛ تنها انسانی که از شر ویروس کرونا در امان است را بشناسیم

arab30.jpgالعربیه - در دنیای کرونایی که انسان‌ها در هر منطقه‌ از جغرافیای پهناور این جهان از ترس ابتلا به ویروس کرونا در نگرانی و ترس روز و شب خود را سپری می‌کنند، هستند کسانی که ویروس کرونا در هیچ شرایطی نمی‌تواند زندگی آنها را با خطر مواجه کند یا به گونه‌ای به آنها آسیب برساند.

یکی از این افراد کسی است که به تنهایی در جزیره‌ «بودلی» واقع در مرکز دریای مدیترانه که تنها صدها متر از ساحل جزیره «ساردینیا» ایتالیا فاصله دارد، زندگی می‌کند. مکان این جزیره با هواپیما تنها 45 دقیقه با کشور تونس فاصله دارد.

«مائورو مروندی» به مدت 30 سال در جزیره کوچک «بودلی» زندگی می‌کند روش زندگی او به فیلم های هالیوود شباهت دارد.

اما «مائورو مورندی» ایتالیایی 81 ساله مردی حقیقی و فیلم نیست تنها چیزی که اکنون او را تهدید می کند اقدامات مقامات ساردینیا است برای تبدیل این جزیره به یک رصدخانه محیط زیست تلاش می‎کنند.

به گزارش العربیه به نقل از رسانه‌های ایتالیایی و بین المللی، مورندی در سال 1989 به طور اتفاقی از این جزیره بازدید کرد و در نگاه اول عاشق و مجذوب مناظر جادویی طبیعت زیبا و آب‌های نیلگون دریای مرجانی و تمیزی آب و هوای این جزیره شده و تصمیم گرفت در آن زندگی کند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

چند روز پیش، شخصی از تلویزیون ایتالیا TravelCNN ، پس از اینکه داستان مورندی را شنیده بود، به جزیره سفر کرد و با مصاحبه‌ای کوتاه انجام داد.

مرندی در این مصاحیه گفت: «برای ماندن در این جزیره برای همه سیناریوها آماده‌ام با اینکه پیر هستم اینجا را ترک نخواهم کرد حتی اگر بخواهند مرا با زور از اینجا بیرون کنند».

او افزود: «اگر مرا بکشند، من به شمال جایی که قبلا آنجا بودم بر نمی‌گردم. من جای دیگری را نمی‌شناسم که به آنجا بروم».

او در واکنش به تصمیم مسئولان جزیره ساردینیا، افزود:«زندگی من اینجاست، من برای خانه خود خواهم جنگید، به هر قیمتی خواهم جنگید».

مروندی می‌گوید: «مسئولین مرتب به من اخطاریه می‌فرستند و از من می خواهند تا پایان تابستان سال جاری کلبه‌ام را جمع کنم. من می‌ترسم که انتقال من از این جزیره پایان حفاظت از محیط این جزیر باشد».

او گفت: «اگر قرار است برای نوسازی این جزیره از اینجا خارج شوم، بنابرین می‌توانم به محافظت از محیط زیست این جزیره به خصوص ساحل آن برگردم».

این در حالی است که مقامات مسئول جزیره «ساردینیا» می‌گویند، مائورو مروندی به طور غیر قانونی در این جزیره اقامت دارد.

مسئولان این جزیره معتقدند که دولت حق مالکیت این جزیره را دارد. بنابرین دولت مجاز است که در این جزیره دخل و تصرف کند.

به گفته مسئولان جزیره «بودلی» در جنگ جهانی دوم مکانی برای یک ایستگاه رادیو برای نشر اخبار جنگ بود و پس از پایان جنگ این جزیر خالی ماند اما اکنون مقامات جزیره «ساردینیا» تصمیم دارند این جزیره را به مرکزی برای مطالعه و حفاظت از محیط زیست تبدیل کنند.

مروندی در این مصاحبه گفته است، سال‌ها پیش یک تاجر نیوزلندی حاضر شد این جزیره را به مبلغ 3 میلیون دلار از او بخرد اما مقامات دولتی ایتالیا دخالت کرده و مانع تحقق این کار شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy