Thursday, Jul 30, 2020

صفحه نخست » ادعای حمله سایبری به تأسیسات مترو و راه‌‌آهن اسرائیل توسط «انتقامجویان سایبری» جمهوری اسلامی

metro.jpg کیهان لندن - منابع خبری غیررسمی در ایران از حمله سایبری یک گروه ناشناس با عنوان «انتقامجویان سایبری» به زیرساخت‌ها و تأسیسات راه‌‌آهن و مترو اسرائیل خبر داده‌اند.

این گروه ۱۰ امرداد در اطلاعیه‌‌ای اعلام کرد حمله سایبری ۱۴ ژوئیه رأس ساعت ۰۱:۲۰ بامداد [ساعت ترور قاسم سلیمانی] آغاز شد و ۱۵۰ سِرور در ۲۸ ایستگاه راه‌آهن و مترو بین‌ شهری اسرائیل هدف حمله قرار گرفتند.

در این اطلاعیه ادعا شده «تیم‌های زبده سایبری» با نفوذ به سرورها و رایانه‌های اصلی ایستگاه‌ها، موفق شدند که به «پرتابل‌های هدایت و کنترل در سیستم‌های مدیریت ایستگاه‌ها نفوذ کرده و زیرساخت‌های کلیدی این ۲۸ ایستگاه را هدف حملات بی‌امان سایبری قرار دهند که بر اثر این حملات، آسیب‌های جدی به تجهیزات این ایستگاه‌ها وارد شده است.»

مطالب بیشتر در کیهان لندن

گروه «انتقامجویان سایبری» گفته «در پی این عملیات زیرساخت‌های فنی و الکترونیکی تعداد زیادی از ایستگاه‌های قطار و مترو شامل تجهیزات فنی و الکترونیکی به خاطر اختلال ایجادشده توسط تیم‌های سایبری انتقامجویان، از کار افتاده و تعداد زیادی از این تجهیزات نیز از بین رفته‌اند و طبق بررسی‌های انجام شده برخی از این ایستگاه‌ها علی‌رغم گذشت چندین روز از پایان عملیات سایبری، به‌دلیل شدت آسیب‌های وارده به تجهیزات و زیرساخت‌ها، هنوز راه‌اندازی نشده‌اند.»

در بخشی از این اطلاعیه آمده «این حمله وسیع سایبری نشان داد که ما بیش از آنچه که تصور می‌کنند، به آنها نزدیکیم و اگر اراده کنیم، می‌توانیم برخورد ده‌ها قطار را برنامه‌ریزی کنیم... حملات ما ادامه خواهد داشت؛ بدترین هنوز اتفاق نیافتاده است».

به نظر می‌رسد بخش انگلیسی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه نخستین رسانه‌‌ خارجی است که این خبر را امروز، ۳۱ ژوییه ۲۰۲۰، پوشش داده است.

در ایران چند نهاد از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج برای عملیات سایبری واحدهای مستقل تأسیس کرده‌اند.

صرف نظر از اینکه اختلال در ایستگاه‌های مترو و راه‌آهن اتفاقی نیست که بتوان آن را پنهان کرد و تا کنون خبری در این مورد منتشر نشده، هنوز مقامات اسرائیلی نیز ادعای حمله سایبری به چند ایستگاه مترو و راه‌آهن را تأیید یا تکذیب نکرده‌اند. اواسط ژوئیه منابع اسرائیلی از حمله سایبری به تأسیسات آب این کشور خبر دادند که آسیبی به شبکه آب این کشور وارد نیاورد. ولی این دومین حمله به زیرساخت‌های شبکه آبرسانی اسرائیل در هفته‌های گذشته بود. به نظر می‌‌رسد این حملات به تلافی انفجارهای پیاپی در تا‌ٔسیسات استراتژیک جمهوری اسلامی است که گفته می‌شود اسرائیل پشت آنها قرار دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy