Friday, Jul 31, 2020

صفحه نخست » جوّ امنیتی در تبریز پس از شنیده شدن صدای انفجار

tabriz_073120.jpg- در روزهای پنجشنبه و جمعه نهم و دهم امرداد نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چند منطقه از شهر تبریز و اطراف آن مستقر شدند.

- مردم می‌گویند جمعه شب صدای چند انفجار از سمت پادگان لشکر ۳۱ «عاشورا» سپاه پاسداران در حوالی کوی «منظریه» شنیده‌اند. برخی می‌گویند انفجار در انبار مهمات بوده.

- معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در گفتگو با ایرنا ادعای انفجار را «شیطنت‌های رسانه‌ای دشمنان» دانست و گفت «صداهای دیشب در آسمان تبریز مربوط به مراسم نورافشانی شب عید قربان در مناطق مختلف این شهر بود٬»

- وبسایت «نت بلاکس» خبر داد پنجشنبه ۳۰ ژوئن از ساعت ۰۲:۰۰ بامداد به وقت محلی شبکه اینترنت تبریز و چند شهر استان آذربایجان شرقی دچار اختلال شد.

- برخی دیگر از مشاهده یک پهپاد ناشناس بر فراز تبریز خبر دادند. هیچ مقام مسئولی این ادعاها را رد یا تایید نکرده است. -کوهین خبرنگار اسرائیلی تلویحاً نوشته اسرائیل پشت انفجار در تبریز بوده.

کیهان لندن - گزارش‌‌ها از تبریز حاکیست وضعیت این شهر و حومه آن عادی نیست. روز جمعه ۱۰ امرداد در نقاط مختلف شهر نیروهای امنیتی مستقر شدند و گشتی‌های نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خیابان‌ها و بعضی محورهای اطراف شهر در حرکت هستند.

پنجشنبه شب ۹ امرداد صدای چندین انفجار مهیب باعث وحشت مردم این شهر شد. رسانه‌های رسمی و مسئولان استانی واکنشی به این رویداد نشان ندادند اما در شبکه‌‌های اجتماعی ویدئوهایی منتشر شده که نشان می‌دهد در گوشه‌ای از شهر پشت ارتفاعات انفجارهای پیاپی در حال وقوع است.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

گفته می‌شود انفجارها در انبار مهمات لشکر ۳۱ «عاشورا» نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کوی «منظریه» رخ داد اما علیار راستگو معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در گفتگو با ایرنا ادعای انفجار را «شیطنت‌های رسانه‌ای دشمنان» دانست و گفت «صداهای دیشب در آسمان تبریز مربوط به مراسم نورافشانی شب عید قربان در مناطق مختلف این شهر بود!»

روزنامه اسرائیلی «اورشلیم پُست» خبر شنیدن شدن صدای انفجار در تبریز را منتشر کرده و نوشته که مقامات جمهوری اسلامی می‌گویند مربوط به آتش‌بازی بوده است!

وبسایت «نت بلاکس» که سرعت جهانی اینترنت را رصد می‌کند خبر داد پنجشنبه ۳۰ ژوئن از ساعت ۰۲:۰۰ بامداد به وقت محلی شبکه اینترنت تبریز و چند شهر استان آذربایجان شرقی دچار اختلال شد.

برخی کاربران در توییتر خبر دادند صبح جمعه در مسیرهای منتهی به اهر و زنجان نیروهای امنیتی مستقر بودند.

برخی دیگر از شهروندان از مشاهده یک پهپاد ناشناس بر فراز تبریز خبر دادند. هیچ مقام مسئولی این ادعاها را رد یا تأیید نکرده است.

ایدی کوهین خبرنگار اسرائیلی که گفته می‌شود نزدیک به نهادهای امنیتی اسرائیل است در توییتی با هشتگ «#تبریز» به کنایه نوشته «از هدفمان دور نشیم»!

این خبرنگار پیش از این نیز مستقیم و غیرمستقیم اشاره کرده بود که انفجارها در تأسیسات نظامی و اتمی جمهوری اسلامی و همینطور آتش‌سوزی‌‌ها در نیروگاه‌‌ها و شرکت‌‌های پتروشیمی ایران به برنامه‌‌ریزی‌های اسرائیل مربوط می‌شوند.

ویدئوهایی منسوب به جوّ امنیتی تبریز در محله «آبرسان» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌‌دهد پلیس ضدشورش زیر یک پُل مستقر شده است.

بیش از ۲۰ مورد انفجار و آتش‌‌سوزی در مراکز استراتژیک جمهوری اسلامی در دو سه ماه گذشته توانایی دستگاه‌‌های امنیتی و همچنین ایمنی رژیم را زیر سؤال برده است. با گذشت یک ماه از انفجار در نیروگاه اتمی نظنز هنوز علت آن به دلیل «ملاحظات امنیتی» اعلام نشده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy