Monday, Aug 10, 2020

صفحه نخست » بازداشت یک نماینده پیشین مجلس درباره پرونده «رشوه ۶۵ میلیارد تومانی قالیباف»

ghalibaf.jpg رادیو فردا - غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی گفته است یک نماینده پیشین مجلس در پیوند با پرونده «رشوه ۶۵ میلیارد تومانی قالیباف» بازداشت شده است.

او که روز سه‌شنبه ۲۱ مرداد در نشست خبری هفتگی به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌داد، به نام این نماینده مجلس و ارتباط او با این پرونده اشاره نکرد.

مصطفی میرسلیم، نماینده تهران که نخستین بار ششم خرداد این موضوع را به صورت کلی مطرح کرد، روز ۲۰ تیرماه خبر داد که موضوع رشوه ۶۵ میلیارد تومانی «به تحقیق و تفحص زمان حضور قالیباف در شهرداری تهران برمی‌گردد».

در جریان تلاش مجلس برای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، «رایزنی‌های پشت پرده» صورت گرفته تا این کار انجام نشود.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

تحقیق و تفحص مورد اشاره این نماینده مجلس مربوط اسفند سال ۹۵ است که قرار بود با محوریت بررسی عملکرد شهرداری تهران انجام شود ولی با رای مخالف نمایندگان مجلس متوقف شد.

در مجلس دهم، کمیسیون عمران مجلس، محور تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را بر عهده داشت.

محمدباقر قالیباف که در حال حاضر رئیس مجلس شورای اسلامی است، تاکنون درباره این موضوع اظهارنظر نکرده است.

آقای میرسلیم همچنین گفته است که «همه مدارک» مربوط به این رشوه را به قوه قضائیه داده است.

اظهارات آقای میرسلیم با واکنش‌های زیادی در داخل ایران مواجه شده است.

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت که یک موسسه غیردولتی به نام «دیده‌بان شفافیت و عدالت» را اداره می‌کند، روز ۷ مرداد در نامه‌ای به آقای میرسلیم خواستار دریافت «اسناد و مدارک» شد و گفت درست بودن یا نادرست بودن چنین اتهامی «برای مردم و نظام اهمیت بسیار دارد».

مقام‌های قوه قضائیه تاکنون درباره اینکه از محمدباقر قالیباف در این زمینه پرس‌وجو کرده‌اند یا خیر، توضیحی نداده‌اند ولی سخنگوی قوه قضائیه در نشست امروز گفته است: «پرونده زیرمیزی نداریم» و «به تخلفات رسیدگی خواهیم کرد».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy