Wednesday, Aug 12, 2020

صفحه نخست » باز هم نام خویشاوند خامنه‌ای در یک رانت جدید مطرح شد

fesad_081120.jpgصدای آمریکا - در روزهای گذشته بار دیگر نام غلامعلی حداد عادل، رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی و خویشاوند آیت الله علی خامنه‌ای، در ارتباط با یک رانت و امتیاز ویژه دیگر مطرح شد. این بار صحبت از در اختیار گرفتن املاک و مستغلاتی به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان است.

این هفته رئیس بنیاد مستضعفان، نهاد زیرنظر خامنه‌ای، طی سخنانی درباره تصرف املاک توسط مقامات و ارگان‌های حکومتی، از تلاش غلامعلی حداد عادل، خویشاوند رهبر جمهوری اسلامی، برای تصرف یک قطعه زمین و نیز یک ساختمان به ارزش کل صدها میلیارد تومان پرده برداشت و این اظهارات با واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

پرویز فتاح گفته بود که یکی از این ساختمان‌ها در محله فرشته تهران به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان است که آقای حداد عادل برای استقرار مدرسه فرهنگ آن را اجاره کرد و حال که موعد اجاره آن به پایان رسیده، ملک را تحویل نمی دهد.

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

رئیس این نهاد زیر نظر خامنه‌ای همچنین به مورد دیگر امتیاز حداد عادل، که پدرزن فرزند خامنه‌ای است، اشاره کرد و از زمین دیگری در «منطقه هروی» تهران به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان یاد کرد که حداد عادل برای ساخت مدرسه از بنیاد گرفته بود و پس از چند سال، چون شهرداری مجوز ساخت آن را صادر نکرد، ملک به بنیاد پس داده شد.

املاک بنیاد مستضعفان که در تهران در گران‌ترین محلات قرار گرفته‌اند، پس از انقلاب سال ۵۷ از صاحبان آنها به نام مصادره به نفع مستضعفان و فقرا، گرفته شد. برخی از صاحبان آنها زندانی یا اعدام شدند و برخی نیز ناچار به ترک کشور شدند. حال سخنان پرویز فتاح حاکی از آن است برخی از بهترین بناها و زمین‌‌ها در دست نهادها و چهره‌های سرشناس، از جمله غلامعلی حداد عادل، پدر عروس رهبر جمهوری اسلامی، است.

نکته این جا است که حداد عادل برای ساخت مدرسه خصوصی خود زمینی به ارزش صدها میلیارد تومان از بنیاد گرفته بود و اگر شهرداری مجوز آن را صادر کرده بود، ملک کاملا در اختیار او قرار گرفته بود.

افشای تصرف املاک صدها میلیارد تومانی توسط نهادهای انقلابی و افراد وابسته به علی خامنه ای در حالی صورت گرفته است که در سال‌های اخیر شهرهای مختلف ایران شاهد تظاهرات و تجمع ها در اعتراض به بحران اقتصادی و فساد مقامات بوده است.

ایالات متحده بارها فساد مالی نهادینه و غارت دارایی‌های خدادادی ایران توسط وابستگان رژیم حاکم بر این کشور را محکوم کرده و آنها را از جمله عوامل اصلی مشکلات اقتصادی و مالی ایران دانسته است. از جمله چندی پیش مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در چند توئیت درباره مقام‌های جمهوری اسلامی گفته بود که آنها به جای کمک به مردم درگیر فساد شده‌اند.

واکنش ها در شبکه های اجتماعی

در اختیار گرفتن این املاک توسط حداد عادل، واکنش های متعددی در شبکه های اجتماعی داشت. یکی از کاربران در توئیتر با انتشار مدرسه ای در سیستان و بلوچستان که در آن بچه ها روی زمین درس می خواندند، نوشت: برسد به دست آقای حداد عادل.

کاربر دیگری تصویر زن کرمانشاهی که چندی پیش در پی تخریب خانه اش، جان باخت، را منتشر کرد و از مخاطبان خواسته است که آن را با برخورد حکومت با حداد عادل که هنوز ملک تصرف شده را پس نداده است، مقایسه کنند.

کاربر دیگری هم درباره مدرسه فرهنگ که زمین آن متعلق به بنیاد است نوشت که شهریه آن ۲۰ میلیون تومان و دانش آموزانش آقازاده‌ها و فرزندان سرمایه‌داران مذهبی، و مدیرش فریدالدین حداد عادل - پسر غلامعلی حداد عادل - است.

یکی دیگر از کاربران نیز به کنایه نوشته است که «سخنان فتاح آشکار کرد که حداد عادل سال‌ها جزء مستضعفان بوده و ما نمی‌دانستیم.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy