Wednesday, Aug 12, 2020

صفحه نخست » نایب رئیس مجلس ایران :"گشایش اقتصادی" روحانی کسب ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منابع برای بودجه است

m.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، امیرحسین قاضی زاده، در گفتگو با تسنیم ضمن انتقاد از طرح دولت برای پیش فروش نفت در داخل که از آن حسن روحانی تحت عنوان "گشایش اقتصادی" یاد کرده، گفت که "اصلاً گشایشی برای مردم نبوده، بلکه روشی برای تأمین کسری بودجۀ دولت بوده است. "

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی سپس افزوده است: "می خواستند با فروش اوراق و فروش سلف نفت به نوعی آینده فروشی کنند تا کسری بودجۀ امروز دولت را تأمین کنند."

به گفتۀ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، دولت قصد داشته با پیش فروش نفت برای صد هزار میلیارد تومان از هزینه‌های بودجه منبع مالی تأمین کند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

امیرحسین قاضی زاده اقدام دولت را "غلط" ارزیابی کرده و گفته است: "معتقدم این کار دولت بیشتر رسانه‌ای بود تا گشایش اقتصادی" ضمن اینکه به رواج "سفته بازی" در کشور دامن می‌زند. وی همچنین گفت که بزرگترین خریداران نفت در داخل نه مردم که پالایشگاه هایی هستند که به آنها خوراک نمی‌رسد.

دیروز حسن روحانی، رئیس جمهوری، در پاسخ به منتقدان طرح دولت گفت: به جای ناسزا گفتن، بگویید برای رفع کسری بودجه چه راه حلی دارید.

در اظهاراتی جداگانه جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، نیز در گفتگو با تسنیم گفت که قرار است اصلاح ساختار بودجه توسط مجلس پیش از پایان سال ۱۴۰۰ صورت بپذیرد و برای این منظور قرار است مرکز پژوهش‌های مجلس طرحی را تدوین کند که در مجلس به تصویب خواهد رسید بی آنکه نیازی به ارایۀ لایحه از سوی دولت باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy