Thursday, Aug 13, 2020

صفحه نخست » اعتراض وکیل جمعیت امام علی به تلاش برای تغییر ساختار این جمعیت با «پشتوانه‌های امنیتی»

ali_081420.jpgایران اینترنشنال - وکیل «جمعیت امام علی» خبر داد که زهرا رحیمی خامنه، مدیرعامل این جمعیت و همسر شارمین میمندی‌نژاد، دو روز پیش احضار شده و شنبه باید در دادسرا حاضر شود.

سعید دهقان در مصاحبه با کانال خبری «امتداد»، همچنین اعلام کرد که معاون مشارکت‌های اجتماعی وزیر کشور از این جمعیت خواسته که ساختارش را تغییر دهد.

او گفت که تغییر ساختار جمعیت امام علی «یک اقدام حقوقی نیست؛ بلکه کاملا یک اقدام سیاسی با پشتوانه‌های امنیتی است».

پیش از این نیز اعلام شده بود که وزارت کشور از جمعیت امام علی خواسته ساختار خود را از مجمع عمومی امناء به ساختار مجمع عمومی اعضا تغییر دهد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

در همین حال هزار عضو داوطلب جمعیت امام علی روز ۱۳ مرداد تلاش وزارت کشور برای تغییر ساختار این نهاد را اقدامی در جهت از بین بردن استقلال آن خوانده بودند.

دهقان همچنین گفت که برای شارمین میمندی‌نژاد، موسس این جمعیت، اتهام «توهین به مقدسات» و «اجتماع و تبانی» مطرح شده است.

به گفته دهقان، همسر میمندی‌نژاد به‌تازگی با او ملاقات کرده اما نیروهای امنیتی اعلام کرده‌اند که در ملاقات نباید صحبتی درباره جمعیت مطرح شود و «حتی گفته نشود که چه کسانی آزاد شده‌اند».

دهقان با اشاره به فشارهای سپاه پاسداران افزود: «روش قابل دفاعی نیست که بگوییم میمندی‌نژاد را کنار بگذاریم و جمعیت بماند. از روز اول که آقایان و وزارت کشور به‌نحوی این حرف را مطرح کرده‌اند، مساله به تصمیم‌گیری بین مرگ مغزی و مرگ واقعی شبیه‌سازی شده است.»

نیروهای امنیتی روز اول تیر میمندی‌نژاد، مرتضی کی‌منش و کتایون افرازه، دو عضو این جمعیت، را بازداشت کردند. کی‌منش و افرازه آزاد شده‌اند.

روابط عمومی این جمعیت اعلام کرده که این افراد با «شکایت قرارگاه ثارالله» سپاه پاسداران بازداشت شده‌اند.

میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، بازداشت اعضای این جمعیت را در تعارض با قوانین بین‌المللی حقوق‌بشر دانست و خواهان آزادی فوری او شده بود.

جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی، سازمان غیردولتی و دانشجویی است که از سال ۷۸ فعالیت خود را آغاز کرد. این جمعیت در زمینه امور خیریه و کمک به نیازمندان و حمایت از کودکان فعالیت می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy