Wednesday, Aug 19, 2020

صفحه نخست » تهدید اسرائیل به اجرای موج ترورها علیه رهبران حماس و جهاد اسلامی

alarbiya_081920.jpgالعربیه - در حالی تنش‌ها و ناآرامی‌های میدانی از یک هفته پیش به این طرف در نوار غزه مشاهده می‌شود، اسرائیل چهارشنبه 19 اوت تهدید کرد که موج ترور علیه رهبران دو جنبش حماس و جهاد اسلامی در نوار غزه را آغاز می‌کند.

یک مقام مسئول حماس نیز امروز عنوان نمود که این کار با پاسخ متقابل علیه اسرائیل پاسخ داده خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در پی پرتاب موشک‌ها و بالن‌های آتش زا به سوی اسرائیل، بار دیگر تهدید خود نسبت به دو جنبش حماس و جهاد اسلامی در مورد اجرای عملیات ترور را تکرار نمود.

کانال 7 عبری زبان اسرائیل به نقل از نتانیاهو آورد: «آنچه نوبت گذشته برای حماس و جهاد اسلامی رخ داد، بشکلی مضاعف برایشان اتفاق خواهد افتاد.»

نتانیاهو سه‌شنبه گفت که اسرائیل در صورت لزوم، خود را برای دور دیگری از نبردها در نوار غزه به هدف «متوقف کردن تجاوز کاری‌های برخاسته از این منطقه آماده می‌کند.»
👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

وی در گفت‌وگو با روسای شوراهای شهری اطراف نوار غزه خاطرنشان کرد که دولت، سیاست تازه‌ای را در پیش گرفته که در آن، تفاوتی در پاسخگویی به پرتاب موشک یا به آتش کشیدن وجود ندارد.

مبادله آتش میان ارتش اسرائیل و حماس شامگاه سه‌شنبه 18 اوت به رغم میانجی‌گری به رهبری مصر برای متوقف کردن بیش از 10 روز پیاپی تنش نظامی میان حماس و اسرائیل، ادامه داشت.

بنا بر مفاد بیانیه ارتش اسرائیل، پرتاب بالن‌های آتش‌زا و راکت سه‌شنبه 18 اوت به طرف اسرائیل پرتاب ادامه یافت که با واکنش اسرائیل در پرواز جنگنده‌ها و دیگر انواع هواپیما روبرو شد که به احتمال زیاد از نوع پهپاد بودند که مواضع حماس در نوار غزه را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر به گفته شاهدان عینی در نوار غزه، حملات هوایی در این منطقه مشاهده شد که تلفاتی در بر نداشت. این حملات هوایی درپی هشدار سه‌شنبه شب نتانیاهو به حماس نسبت به عواقب «انجام اشتباهی بزرگ» در صورت ادامه پرتاب بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه صورت گرفت.

اشتباهی بزرگ

به دنبال تهدیدهای نتانیاهو، آژیرهای خطر پس از پرتاب راکت از نوار غزه به سوی اسرائیل به صدا درآمد. نتانیاهو در سخنان تلفنی خود با روسای شوراهای شهری در مناطق نزدیک به نوار غزه با تأکید بر این که «آتش‌افروزی شبیه پرتاب راکت است» گفت که حماس در صورت ادامه این عملکرد، مرتکب اشتباه بزرگی خواهد شد و ما از آمادگی کامل برای مقابله با هر گونه نبرد یا نبروهای احتمالی در صورت لزوم برخورداریم.»

خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی حماس در جریان تظاهرات نوار غزه گفت: مقاومت درنوار غزه بیدار است و از آمادگی برای متوقف کردن تجاوز اسرائیل علیه مردم فلسطین برخوردار است.»

وی افزود: «انگشت ما بر ماشه است و هر گونه بمباران با بمباران، موشک با موشک و کشتار با کشتار پاسخ داده خواهد شد.»

الحیه با تأکید بر پای بندی حماس به خواسته خود مبنی بر پایان دادن به محاصره نوار غزه از نیمه 2007 افزود: حماس از تهدیدهای اسرائیل نمی‌هراسد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy