Friday, Aug 21, 2020

صفحه نخست » جو بایدن: به فصل تاریک دوران دونالد ترامپ پایان میدهم

082120A_top.jpg

رادیو بین المللی فرانسه - جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا و رقیب اصلی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی این کشور، در چهارمین و آخرین شب گردهمایی ملی دموکرات‌ها که به دلیل شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی برگزار گردید، ضمن پذیرفتن نامزدی حزب دمکرات، نگرش و راهبردهای اساسی خود را طی نطقی اعلام کرد و گفت که به «فصل تاریک دوران دونالد ترامپ» پایان خواهد بخشید.

هفتاد و پنج روز پیش از آغاز پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، گردهمایی ملی حزب دموکرات شامگاه پنجشنبه بیستم اوت به پایان رسید و جو بایدن، نامزد این حزب طی سخنرانی پایانی این گردهمایی چهار روزه، ضمن بیان نگرش و راهبردهای اساسی خود، متعهد شد که کشور را از «فصل تاریک» بیرون خواهد کشید.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

جو بایدن سخنرانی پایانی گردهمایی دموکرات ها را با نقل قولی از «الا بیکر»، فعال حقوق مدنی، که گفته است "چراغی به دست مردم بدهید و آنها راه خود را پیدا می کنند."، آغاز کرد و به رای دهندگان آمریکایی وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر، به فصل تاریک دوران دونالد ترامپ پایان خواهد بخشید.

نامزد هفتاد و هفت ساله حزب دموکرات از مردم آمریکا خواست در انتخابات پیش رو شرکت کنند و با رای خود، صفحه جدیدی از تاریخ کشور را رقم بزنند. وی همچنین طی این سخنرانی بیست دقیقه‌ای تصریح کرد که رئیس ‌جمهوری کنونی آمریکا، کشور را در تاریکی، عصبانیت ، ترس و تفرقه بیش از حد فرو برده است.

جو بایدن که از زادگاه خود در ایالت دلاور در گردهمایی ملی حزب دمکرات‌ شرکت کرده بود خطاب به مردم آمریکا گفت: «امروز به شما وعده می‌دهم که اگر به من در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اعتماد کنید، با بر انگیختن بهترین صفات وجود مان، من متحد روشنی خواهم بود نه ظلمت و تاریکی».

معاون پیشین باراک اوباما ضمن انتقاد شدید از عملکرد دولت دونالد ترامپ در زمینه مقابله با ویروس کرونا به مردم آمریکا قول داد که در صورت پیروزی در انتخابات امسال، نخستین اقدام وی در مقام رئیس‌ جمهوری آمریکا، به اجرا گذاشتن یک استراتژی ملی برای مبارزه با این ویروس خواهد بود. وی افزود: «تا زمانی که ما با این ویروس مقابله نکنیم، هرگز نخواهیم توانست اقتصاد کشور را بار دیگر به مسیر درست برگردانیم».

جو بایدن با اشاره و به تعیین جایزه برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان توسط روسیه و همچنین به دخالت این کشور در انتخابات پیشین ایالات متحده تاکید کرد که دوران نزدیکی با رهبران دیکتاتور به پایان رسیده و افزود که تحت ریاست جمهوری وی: «آمریکا چشمانش را به روی تعیین جایزه‌های روسیه برای سر سربازان آمریکایی نخواهد بست و دخالت خارجی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را نیز تحمل نخواهد کرد».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

دونالد ترامپ در واکنش به سخنرانی پنجشنبه شب جو بایدن با انتشار توییتی نوشت: «جو بایدن طی ۴۷ سال حیات سیاسی خود هیچ کدام از کارهایی را که اکنون از آنها حرف می‌زند، انجام نداده است. او هیچ گاه تغییر نخواهد کرد و فقط بلد است حرف بزند».

انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا در روز سوم نوامبر، حدود دو ماه و نیم دیگر، برگزار می‌شود. جو بایدن به رهبری حزب دمکرات و دونالد ترامپ به عنوان نامزد جمهوری خواهان در این انتخابات شرکت می‌کنند و پس از برگزاری کنوانسیون حزب جمهوریخواه، قرار است آن‌ها سه بار با یکدیگر مناظره کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy