Saturday, Aug 22, 2020

صفحه نخست » آمریکا صدور ویزا برای ۱۴ ایرانی و خانواده آنها را به اتهام ترور و نقض حقوق بشر ممنوع کرد

bbc21.jpgبی بی سی فارسی - وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای گفته که این ۱۴ ایرانی را به خاطر "نقض آشکار حقوق بشر" به نمایندگی از حکومت جمهوری اسلامی که "حامی اصلی تروریسم در جهان" می‌داند، در فهرست محدودیت‌های دریافت ویزا قرار داده و آنان به همراه اعضای درجه یک خانواده‌شان حق دریافت ویزای آمریکا را ندارند.

۱۳ نفر از این افراد در ارتباط با ترور یکی از سران مخالفان حکومت ایران در سوئیس در سال ۱۹۹۰ میلادی شامل این محدودیت شده‌اند.

۲۴ آوریل سال ۱۹۹۰ (۴ اردیبهشت ۱۳۶۹) در روستای کوپه در حومه ژنو، کاظم رجوی، عضو شورای ملی مقاومت ایران و برادر مسعود رجوی، رهبر سازمان مجاهدین خلق در ماشینش به قتل رسید.

در اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا نام این ۱۳ نفر اعلام نشده اما گفته شده که آنها دیپلمات‌های ایرانی بوده‌اند که نشان دادند حکومت ایران برای ساکت کردن مخالفان خود با "شکنجه و ترور" حتی در خارج از مرزها هم محدودیتی نمی‌شناسد.

***

وزارت خارجه آمریکا در ادامه بیانیه خود از حجت الله خدایی سوری، رئیس سابق زندان اوین تهران، نام می‌برد و عنوان می‌کند که زندان اوین هم‌معنای شکنجه و مظالم دیگر در حق شهروندان ایرانی است، جایی که برای سرکوب مخالفان صلح‌طلب جمهوری اسلامی و خارجی‌هایی که به گروگان گرفته شده‌اند، استفاده می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy