Monday, Aug 31, 2020

صفحه نخست » واکنش تند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به پیام خامنه ای

uskham_083020.jpgالعربیه - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه 30 اوت در توییتی به اظهارات توییتری علی خامنه‌ای رهبر ایران در باره تظاهرات آمریکایی‌های آفریقایی تبار شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین، پاسخ داده و قتل 1500 معترض ایرانی توسط نیروهای بسیج وامنیتی وابسته به او در نوامبر سال 2019 گذشته را به او یادآوری کرد.

مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در توییتی نوشت: «اوباش و اراذل خامنه‌ای نوامبر سال گذشته 1500 نفر را در خیابان‌های ایران کشتند. دستکم 23 نفر از آنها کودک بودند. آنها شایسته داشتن آزادی و آینده بودند، نه گلوله‌های نیروهای بسیجیان».

اظهارات اورتگاس در پاسخ به توییترهای رهبر ایران که در حساب توییتری‌اش به زبان انگلیسی به شورش‌های شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین آمریکا اشاره کرده بود، بیان شد.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

خامنه‌ای در توییتر خود نوشته بود:«وقتی جوانان آمریکایی به خیابان‌ها می روند، آنها نمی‌توانند مطمئن باشند که در معرض شلیک آتش از سوی یک دیوانه‌ای قرار نگیرند و کشته نشوند».

خامنه‌ای توییتر خود را با هشتگ «جیکوب بلیک» جوان آمریکایی که هفته گذشته بر اثر شلیک گلوله در شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین آمریکا کشته شد.

گفتنی است که در تظاهرات نوامبر سال گذشته که در اعتراض به افزایش بی‌سابقه قیمت سوخت آغاز شد، نیروهای بسیج، لباس شخصی‌ها و نیروهای امنیتی که همه تابع دستورات علی خامنه‌ای رهبر ایران هستند به سوی تظاهر کنندگان آتش‌گشودند و بیش از 1500 تظاهر کننده از زن و کودک و جوان را به قتل رساندند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از منابع وزارت کشور ایران نوشت، دست کم 1500 معترض ایرانی به قتل رسیدند.

پس از گذشت نزدیک به یک سال از آن حادثه، مقام‌های جمهوری اسلامی هنوز هم به طور رسمی آمار دقیقی از قربانیان اعتراضات سال گذشته ارائه نداده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy