Tuesday, Sep 1, 2020

صفحه نخست » گفتگو با علیرضا نوری‌زاده در باره سفر امانوئل مکرون به لبنان

nurizadeh_090120.gifرادیو بین المللی فرانسه - امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه، حدود یک ماه پس از انفجارهای مهیب و مرگبار در بیروت، همانطور که به مردم لبنان وعده داده بود، روز اول سپتامبر، همزمان با یکصدمین سالروز تشکیل کشور لبنان، به این کشور سفر کرد. این سفر ساعاتی پس از تعیین نخست وزیر جدید لبنان، مصطفی ادیب، انجام شد.

یکی از اهداف سفر امانوئل مکرون به لبنان، فشار بر گروه‌های سیاسی لبنانی به منظور تشکیل دولت یکپارچه عنوان شده است.

امانوئل مکرون، در سفر به لبنان، اعلام کرد که فرانسه آماده است تا در ماه اکتبر، میزبان یک کنفرانس بین‌المللی برای کمک به لبنان باشد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

رییس‌جمهوری فرانسه، با تاکید بر لزوم بسیج جامعه جهانی برای کمک به مردم لبنان، خواستار همکاری «بسیار نزدیک» سازمان ملل متحد شد.

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در روزهای اخیر برای از سرگیری گفتگو در زمینه یک میثاق سیاسی جدید، در راستای پیشنهادات امانوئل مکرون اعلام آمادگی کرده بود. به گفته حسن نصرالله، حزب‌الله پذیرای انجام هر گونه گفتگوی سازنده است البته با این شرط که این گفتگوها در چارچوب احزاب لبنانی صورت گیرد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

علیرضا نوری‌زاده، روزنامه‌نگار و مدیر مرکز مطالعات ایران و اعراب در بریتانیا، در گفتگو با بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه، تلاش‌های امانوئل مکرون در یک ماهه اخیر برای کمک به لبنان را مثبت ارزیابی کرده و گفت: سفر اخیر امانوئل مکرون به لبنان، در شرایط پس از تعیین نخست‌وزیر جدید در این کشور، نشان از این دارد که وی از برخی تغییرات در این کشور راضی است و آقای مکرون با برپایی کنفرانس بین‌المللی برای کمک به لبنان، یک اقدام ضروری برای کمک به این کشور را انجام می‌دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy