Wednesday, Sep 2, 2020

صفحه نخست » شناسایی فردی که صاحب ۶۰۰ واحد مسکونی است

maskan_090220.jpgایران اینترنشنال - محمد اسلامی،‌ وزیر راه و شهرسازی ایران،‌ از شناسایی فردی خبر داد که مالک ۶۰۰ واحد مسکونی است.

اسلامی چهارشنبه ۱۲ شهریور در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: «افرادی شناسایی شدند که بیش از ۶۰۰ واحد مسکونی به نامشان است و فعلا در حال رفت و برگشت اطلاعات و اعتبارسنجی داده‌ها هستیم. البته بعد از این کارمان تمام خواهد شد و اقدام بعدی در اختیار سازمان امور مالیاتی است.»

او همچنین از شناسایی یک و نیم میلیون مالک با بیش از یک واحد مسکونی خبر داد. به گفته اسلامی، آمار خانه‌های خالی در کشور بیش از دو میلیون واحد است.

اعلام آمار مالکیت واحدهای مسکونی در پی راه‌اندازی سامانه جامع املاک و اسکان صورت می‌گیرد.

پیش از این نیز محمود محمودزاده، معاون این وزارتخانه، گفته بود یک شخصیت حقوقی در کشور شناسایی شده که بیش از ۲۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در این سامانه به نام خود ثبت کرده است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

معاون وزارت راه همچنین از وجود هزار و ۵۰۰ شخصیت حقوقی با مالکیت بیش از دو واحد مسکونی خبر داده بود.

در پی انتشار این گزارش‌ها و واکنش به آن، مدیرکل دفتر اقتصاد این وزارتخانه گفت «ما مشکلی با این موضوع که شهروندان چندصد خانه داشته باشند نداریم، همه آن چیزی که باید با آن مقابله کنیم احتکار و خالی نگه داشتن واحدهای مسکونی است.»

او گفته بود اگر وزارت راه آمار واحدهای در تملک اشخاص حقیقی و حقوقی را اعلام می‌کند تنها برای نشان دادن توانایی سامانه املاک و اسکان در شناسایی جزییات مربوط به واحدهای مسکونی است.

چالش اعلام آمار و افزایش قیمت مسکن

اعلام این آمار در شرایطی است که مقام‌های جمهوری اسلامی بارها از طرح‌هایی برای خانه‌دار کردن مردم سخن گفته‌اند.

با این حال گزارش‌های رسمی دولت حاکی از افزایش مداوم قیمت مسکن و ناتوانی شهروندان و کارگران در پرداخت اقساط و مبالغ مورد نیاز برای خرید واحد مسکونی است.

روز سه‌شنبه علی اصلانی، رییس کانون شورای اسلامی کار استان البرز،‌ گفت با حقوق حداقلی کارگران باید ۲۰۰ سال کار کنند تا صاحب یک خانه شوند.

در پی افزایش قیمت مسکن وزیر راه و شهرسازی به تازگی دستور داده بود از انتشار آمار بازار مسکن جلوگیری شود.

معاون او تایید کرد که انتشار این آمار موجب شده بود مردم از متوسط قیمت مسکن در کل تهران پیروی کنند و هم در سایر شهرها نیز به تبعیت از پایتخت، شاهد افزایش قیمت مسکن باشیم.

روز ۲۲ اردیبهشت‌ماه نیز برخی دادستان‌ها دستور داده بودند اعلام قیمت در آگهی‌های املاک در شهرهایی از جمله تهران و کرج ممنوع شود.

اکنون وزیر راه در گفت‌وگوی خود گفته است: «داشتن بیش از یک واحد خانه را ضد ارزش نمی‌دانیم ولی داشتن برنامه و مولد شدن سرمایه را دنبال می‌کنیم.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy