Wednesday, Sep 2, 2020

صفحه نخست » مکرون در عراق وعده حمایت در برابر دخالت‌های خارجی (ایران) را داد

macron_090220.jpgبی بی سی - امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، در اولین دیدار رسمی‌اش از عراق، امروز (چهارشنبه دوم سپتامبر) وارد بغداد شد و قول داد از این کشور درمقابل چالش‌های داعش و دخالت‌های خارجی حمایت کند.

رئیس‌جمهوری فرانسه اولین مقام غربی است که از زمان تشکیل دولت جدید توسط مصطفی کاظمی در ماه مه، از این کشور دیدار می‌کند.

افزایش تنش ایران و آمریکا، ظهور دوباره داعش، و کاهش شدید قیمت نفت، یعنی منبع اصلی درآمد عراق، به مشکلات نخست وزیر جدید افزوده است.

آقای مکرون که در یک کنفرانس خبری در بغداد صحبت می‌کرد بر حاکمیت مستقل عراق تاکید کرد. او این صحبت‌ها را درحالی بیان کرد که برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق، گفت که کشورش نباید میدان جنگ کشورهای دیگر شود.

به گزارش رویترز، امانوئل مکرون گفت "جنگ علیه داعش تمام نشده است... ما همچنان در کنار شما، در قالب یک ائتلاف ضد-داعش عمل خواهیم کرد".

آقای مکرون اضافه کرد "دومین چالش شما، دخالت‌های چندجانبه خارجی است که چندین سال ادامه داشته است".

عراق یکی از مراکز تقابل ایران و آمریکا بوده است. اوایل سال جاری، پس از آنکه آمریکا قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی سپاه قدس، را در حمله‌ای در فرودگاه بغداد کشت، دو کشور به نقطه یک جنگ تمام‌عیار نزدیک شدند.

آقای مکرون در سفرش به بغداد، با مصطفی کاظمی، نخست وزیر ملاقات کرد.

انتخاب مصطفی کاظمی بعنوان نخست‌وزیر، برآیند چالش‌های شدیدی بوده که عراق همچنان با آن دست به گریبان بوده است.

نه ماه پیش، اعتراضات خونین مردمی، فساد مالی و شکاف عمیق بین احزاب سیاسی، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر پیشین عراق را مجبور به استعفا کرد.

دولت عراق امیدوار است دیدار امانوئل مکرون تایید و حمایتی باشد بر تلاش‌هایی که برای ترمیم حاکمیت و استقلال ملی این کشور صورت می‌گیرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy