Thursday, Sep 3, 2020

صفحه نخست » تزریق ۱۲۰ میلیون دلار در بازار برای پیشگیری از افت بیشتر پول ملی

arz_090320.jpgایران اینترنشنال - پس از افزایش قیمت دلار به بیش از ۲۴ هزار تومان در روزهای اخیر، خبرگزاری تسنیم گزارش داد که در دو روز گذشته ۱۲۰ میلیون دلار ارز به صورت اسکناس و حواله در بازار توزیع شده است.

براساس این گزارش، بانک مرکزی روز چهارشنبه برای کاهش قیمت ارز بیش از ۷۰ میلیون دلار به صورت اسکناس در بازار توزیع کرده است.

همچنین روز سه‌شنبه نیز بیش از ۵۰ میلیون دلار از سوی شرکت‌های کارگزاری به صورت حواله به بازار عرضه شده است. در این روز همچنین بیش از ۳۰۰ میلیون حواله درهم با نرخ ۵۶۰۵ تومان در سامانه نیما تزریق شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بیش از ۴۰۰ میلیون دلار در سامانه نیما عرضه شده است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

این گزارش‌ها در حالی است که دولت بارها با توزیع دلار در بازار تلاش کرده نرخ ارز را کاهش دهد، اما افزایش قیمت‌ها همچنان ادامه دارد.

در چند روز اخیر بار دیگر قیمت دلار در بازار ایران به بیش از ۲۴ هزار تومان رسیده بود. قیمت دلار در خرداد و تیر بار دیگر افزایش یافته و از حدود ۱۹ هزار تومان به ۲۶ هزار تومان رسیده بود. با این حال مدتی بعد به ۲۲ هزار تومان کاهش یافته بود.

خبرگزاری ایسنا در گزارشی به نقل از صرافان یکی از دلایل افزایش قیمت ارز را گزارش‌ها درباره سقوط بورس ذکر کرد.

روزنامه «دنیای اقتصاد» نیز نوشت که با وجود افزایش قیمت دلار در بازار، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی نه‌تنها افزایش پیدا نکرده، بلکه کاهش یافته است.

براساس این گزارش، هدف از این سیاست «ضرر کردن معامله‌گران بزرگ» است تا نتوانند در بازار مداخله کنند.

افزایش ناگهانی قیمت دلار با مطرح شدن خروج آمریکا از برجام از فروردین ۱۳۹۷ آغاز شد. قیمت دلار در فروردین آن سال پنج هزار تومان بود که این نرخ میانگین در فروردین ۱۳۹۹ به ۱۳ هزار تومان رسید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy