Sunday, Sep 13, 2020

صفحه نخست » سفر ظریف به آلمان لغو شد

نشریه بیلد آلمان، ترجمه آواتودی: بعد از اعدام قهرمان کشتی نوید افکاری سفر وزیر خارجه ایران لغو شد!

طبق اطلاعات بیلد، سفر برنامه ریزی شده وزیر امور خارجه ایران جواد ظریف به برلین به طور موقت لغو شده است. ظریف می خواست از دوشنبه با وزرای خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه دیدار کند، اکنون این سفر به تعویق افتاده است.

پیشتر نشریه بیلد در گزارشی از دولت آلمان خواسته بود اجازه ندهند وزیر خارجه یک حکومت جنایتکار که قهرمان ورزشی را بخاطر شرکت در اعتراضات اعدام کرده، وارد آلمان شود!

zarif.jpg

در همین زمینه، رادیو فردا نوشت:

در حالی که منابع غربی پیشتر از سفرمحمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به اروپا در آستانه اجرای «مکانیسم ماشه» توسط آمریکا خبر داده بودند، روزنامه بیلد آلمان روز یکشنبه ۲۳ شهریور گزارش داد که این سفر به طور موقت لغو شده است.

وزیران خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام روز ۲۰ شهریور نشستی در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران برگزار کردند و قرار بود آقای ظریف در هفته جاری راهی آلمان، فرانسه، بریتانیا به عنوان سه عضو برجام، و همچنین ایتالیا و اسپانیا شود.

روزنامه بیلد گزارش داده که این سفر لغو شده اما علت آن را ذکر نکرده است. آلمان اولین مقصد سفر ظریف به اروپا بود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که اتحادیه اروپا و آمریکا قویا ایران را به دلیل اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر معترض، در روز شنبه محکوم کردند. اعدام وی موجی از خشم و محکومیت را در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی و نهادهای حقوق بشری بین‌المللی به‌دنبال داشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy