Friday, Sep 18, 2020

صفحه نخست » سه سارق سایبری سپاه پاسداران تحت تعقیب آمریکا قرار گرفتند

ss.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - دادگستری آمریکا، سه ایرانی وابسته به سپاه پاسداران و سرویس‌های اطلاعاتی ایران را به اتهام سرقت سایبری فن آوری‌های محرمانۀ صنایع هوا-فضا و ماهواره‌ای آمریکا تحت پیگرد قانونی قرار داد.

متهمان عبارتند از سعید پورکریم عربی، محمدرضا اسپرغم و محمد بیاتی که طی بیش از یک سال برای حکومت ایران سرقت سایبری کرده‌اند. به گفتۀ دادگستری آمریکا این گروه سه نفره در ژوئیه سال ۲۰۱۵ سرقت سایبری از شمار قابل توجه‌ای از شرکت‌ها را در آمریکا و خارج از این کشور آغاز کرد.

سارقان سایبری ایرانی با جعل هویت شهروندان آمریکایی فعال در صنایع ماهواره‌ای و هوا-فضای آمریکا به اسم آنان آدرس‌های الکترونیکی جعلی درست می‌کردند و از این طریق با افراد فعال در شرکت‌های هدف تماس می‌گرفتند و بر روی رایانه‌های آنها مخفیانه بدافزارهای جاسوسی نصب می‌کردند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

به گفتۀ دادگستری آمریکا این گروه، طعمه‌ها یا اهداف خود را از میان ۱۸۰۰ حساب کاربری افراد مرتبط با شرکت‌های صنایع هوا-فضای آمریکا انتخاب می‌کرد. این ۱۸۰۰ نفر در کشورهایی نظیر استرالیا، اسرائیل، سنگاپور، آمریکا و بریتانیا سکونت داشته‌اند.

مقامات آمریکایی گفته‌اند که سرپرستی گروه سارقان برعهدۀ سعید پورکریم عربی، ۳۴ ساله و از اعضای سپاه پاسداران و سرویس‌های اطلاعاتی ایران بوده است. همین منابع افزوده‌اند که سعید پورکریم عربی در یکی از خانه‌های سپاه پاسداران زندگی می‌کرده و در معرفی نامۀ حرفه‌ای خود سرقت از شرکت‌های آمریکایی و انگلیسی را قید کرده است. سه سارق سایبری سپاه پاسداران همچنان در ایران به سر می‌برند و پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) آنان را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy