Monday, Sep 21, 2020

صفحه نخست » تاریخ از سرگیری پروازهای ترکیش به تهران، قیمت بلیط + رکورد جدید سقوط لیر

turkish_092120.jpgیورونیوز - شرکت هواپیمایی ترکیش روز یکشنبه اعلام کرد که از ۲۵ سپتامبر (۵ مهر ماه) پروازهای خود به تهران را از سرمی‌گیرد.

پروازهای ترکیش به تهران از اسفند ماه سال گذشته خورشیدی به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد. پیش از این بارها خطوط هوایی ترکیه اعلام کرده بود که پروازها به تهران را از سر می‌گیرد اما، حتی به‌رغم فروش بلیت به مسافران، آن را به تعویق انداخت.

قرار است پروازهای ترکیش علاوه بر تهران به شهرهای دیگر نیز آغاز شود، اما هنوز تاریخی برای این پروازها اعلام نشده است.

بر اساس برنامه‌ای که پیش‌تر اعلام شده بود، شرکت ترکیش در هفته ۲۱ پرواز به تهران، ۴ پرواز به شیراز و تبریز و ۲ پرواز به اصفهان و مشهد خواهد داشت.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

شرکت ترکیش یکی از مهمترین خطوط هوایی است که مسافران را از مبدا و به مقصد شهرهای مختلف ایران جابجا می‌کند.

قیمت بلیط پرواز تهران - استانبول

رکنا - حسین جهانی رئیس روابط عمومی ایران ایر در خصوص قیمت ها اعلام کرد: کلاس های پروازی مختلف است ، بنابراین قیمت ها هم متفاوت است. اما نسبت به قیمت های شرکت های قطری و دیگر شرکت های عربی که اخیرا قیمت های نجومی را اعلام می کردند، بسیار کمتر است و کمکی است به هموطنان ایرانی که قصد سفر به ترکیه را دارند. قیمت ها مصوب اعلام شده از سوی انجمن است و آژانس ها نمی توانند بالاتر از آن اعلام کنند.

جهانی در ادامه بیان کرد : شرکت های هواپیمایی ترکیه از جمله ترکیش هم پروازها را به تهران باز کرده است.

جهانی درخصوص محدودیت های کرونایی برای مسافران گفت: تنها محدودیتی که برای مسافران وجود دارد، داشتن تست پی سی آر ، PCR حدود 72 ساعت قبل از پرواز است.

خبرنگار رکنا در تماس با شرکت های مسافرتی قیمت هر بلیط رفت و برگشت تهران - استانبول را 10 میلیون و یک صد هزار تومان ، با پرواز ایران ایر و قیمت هر بلیط یک طرفه را مبلغ 7 میلیون و 900 تومان با کلاس پرواز معمولی به دست آورد. این در حالیست که قیمت شرکت هواپیمایی قطر هم اکنون سه برابر قیمت اعلامی ایران ایر است.

در همین زمینه:

لیر ترکیه امروز دوشنبه همزمان با برگزاری احتمالی جلسه بانک مرکزی و احتمال اتخاذ اقدامات غیرمستقیم دیگر برای تشدید پولی یا حتی افزایش نرخ بهره به‌طور مستقیم، به پایین‌ترین سطح خود سقوط کرد، یعنی هر دلار ۷٫۵۸ لیر معامله شد.

نرخ برابری لیر ترکیه با دلار آمریکا تا ساعت ۰۶:۵۲ به وقت گرینویچ، کمی بالاتر از پایین‌ترین رکورد یعنی ۷٫۵۷۷۵ رسید، در حالی که در پایان جمعه به ۷٫۵۶۵۰ رسیده بود.

واحد پول ترکیه از ابتدای سال جاری بیش از ۲۱ درصد در برابر اسکناس آمریکا سقوط کرده‌است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy