Monday, Sep 28, 2020

صفحه نخست » حسین شریعتمداری مجبور شد از آیت‌الله سیستانی عذرخواهی کند

kayhan_092820.jpgرادیو فردا - مدیرمسئول روزنامه کیهان با انتشار یادداشت تازه‌ای از آیت‌الله علی سیستانی، مرجع تقلید شیعه ساکن عراق، عذرخواهی کرده است.

حسین شریعتمداری در این یادداشت که روز دوشنبه هفتم مهر در خبرگزاری‌های فارس و تسنیم منتشر شده است، توضیح داده که یادداشت انتقادی قبلی‌اش درباره موضع آقای سیستانی «خطای ناخواسته» بوده و برداشت او «با واقعیت فاصله داشته است».

آقای شریعتمداری که به نمایندگی از رهبر جمهوری اسلامی روزنامه کیهان را اداره می‌کند، دو روز پیش در یادداشتی نوشته بود که آیت‌الله سیستانی به تازگی در دیدار با جنین هینیس پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق، خواسته است که انتخابات پارلمانی عراق تحت نظارت نمایندگانی از سازمان ملل انجام شود و این درخواست را «دون ‌شأن و جایگاه» این مرجع تقلید شیعه توصیف کرده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

او همچنین در انتقادی تندتر نوشته بود که «دعوت از سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات یک کشور، اعلام ورشکستگی آن کشور، بدبینی به ملت و خوش‌بینی به بیگانگان است».

آقای شریعتمداری در یادداشت جدید می‌گوید با توجه به توضیحات دفتر این مرجع تقلید دریافته است که منظور آقای سیستانی «نظارت بر انتخابات توسط سازمان ملل» نبود، «بلکه از هماهنگی نظارت با ضوابط سازمان ملل سخن می‌گوید و معنای آن این است که نظارت صرفاً از سوی عراقی‌ها صورت می‌گیرد».

او همچنین با اشاره به اعتراض مقام‌های ارشد دولت عراق به یادداشت قبلی‌اش نوشته است که «اعتراض حضرات را می‌پذیرم و جایی برای خُرده‌گیری نمی‌بینم».

علی سیستانی بالاترین مرجع شیعه در عراق به‌شمار می‌آید و در پی این تحولات، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، نیز روز دوشنبه در پیامی توئیتری به ستایش از آیت‌الله علی سیستانی پرداخته و او را «دژ استوار عراق» و «سرمایه‌ای برای جهان اسلام» لقب داده است.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، نیز در توئیتی با اشاره به دیدارش با وزیر خارجه عراق، نوشت: «حمایت از خواست و اراده مرجعیت، سیاست دائم و غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران است».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy