Tuesday, Oct 6, 2020

صفحه نخست » امارات: توافق صلح با اسرائیل شیوه‌های اندیشه سنتی برای برقراری صلح را تغییر داد

emarat.jpg العربیه - شیخ عبدالله بن زاید آل‌نهیان وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات متحده عربی روز سه‌شنبه ۶ اکتبر ۲۰۲۰ گفت که خاورمیانه وارد مرحله جدیدی از امنیت و شکوفایی شده است.

او در اولین دیدار با گابی اشکنازی همتای اسرائیلی‌اش پس از امضاء توافق صلح با اسرائیل، گفت که این توافق شیوه‌های اندیشه سنتی برای برقراری صلح را تغییر داد.

این دیدار که در برلین صورت گرفت، اولین دیدار وزرای امور خارجه امارات و اسرائیل پس از توافق صلح میان دو کشور در ۱۳ آگوست ۲۰۲۰ است.

گابی اشکنازی هم در این دیدار گفت: «توافق صلح با امارات به ثبات در منطقه کمک می‌کند.»

مطالب بیشتر در سایت العربیه

او همچنین از طرف‌های فلسطینی خواست که به مذاکرات صلح با اسرائیل بازگردند.

شامگاه سه‌شنبه شیخ عبدالله بن زاید آل‌نهیان به همراه گابی اشکنازی از یادمان قربانیان یهودی اروپا در برلین که «یادمان هولوکاست» نامیده می‌شود و همچنین موزه مرتبط با این یادمان دیدن کرد.

به گزارش خبرگزاری وام، خبرگزاری رسمی امارات، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان هم در این دیدار همتایان اماراتی و اسرائیلی‌اش را همراهی کرد.

حفصة عبدالله العلماء سفیر امارات در آلمان و عمر سیف غباش معاون فرهنگی وزیر امور خارجه امارات نیز در دیدار از این یادمان که در سال ۲۰۰۵ در نزدیکی دروازه براندنبورگ برلین نصب شد، شیخ عبدالله را همراهی کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy