Saturday, Oct 10, 2020

صفحه نخست » "سفیر سابق جمهوری اسلامی در سازمان ملل، به جنایت علیه بشریت متهم شد"

mahalati_100920.jpgصدای آمریکا - گروهی از ایرانیان و فعالان حقوق بشر به تدریس «محمدجعفر محلاتی» در یک دانشگاه آمریکایی اعتراض کرده‌ و خواهان اخراج او شده‌اند. محلاتی در زمان اعدام‌های گسترده زندانیان سیاسی توسط رژیم جمهوری اسلامی در دهه ۱۳۶۰، سفیر ایران در سازمان ملل بود.

روزنامه جروزالم پست پنجشنبه ۱۸ مهر ماه گزارش داد که گروهی از زندانیان سیاسی سابق و فعالان حقوق بشر ایران روز چهارشنبه با ارسال نامه‌ای به رئیس «کالج اوبرلین» در ایالت اوهایو، از مدیریت آن دانشگاه خواسته‌اند که محلاتی را اخراج کند. محلاتی در آن دانشگاه مطالعات دینی تدریس می‌‌کند.

در این نامه آمده است که محلاتی در «جنایت علیه بشریت» در ایران نقش داشته است.

جروزالم پست با اشاره به توییت‌های کاوه شهروز، یک وکیل مستقر در کانادا، نوشته است که محلاتی در زمان اعدام‌‌های ۱۹۸۸، در سازمان ملل متحد و به جامعه جهانی درباره اقدام رژیم در «قتل عام زندانیان سیاسی در ایران» دروغ گفت و در «پنهان کردن» ماهیت واقعی آن اعدام‌ها نقش داشت.

چندی پیش، همزمان با سالگرد اعدام‌های گسترده زندانیان سیاسی در ایران در سال ۱۳۶۷، رها بحرینی، پژوهشگر سازمان عفو بین‌الملل، تصویر نامه تاریخی عفو بین‌الملل به مقامات ایران را در توئیتر منتشر کرده است که نشان می‌دهد مقام‌های دولت از اجرای این اعدام‌ها اطلاع داشتند.

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

سازمان عفو بین‌الملل دو سال پیش نیز با انتشار گزارشی با عنوان «اسرار آغشته به خون کشتار ۶۷ جنایت علیه بشریت که ادامه دارد»، ضمن اشاره به پنهان کردن محل دفن هزاران زندانی سیاسی اعدام شده توسط جمهوری، از سازمان ملل خواست که تحقیقات مستقلی را درباره کشتار فراقانونی و ناپدیدکردن گسترده مخالفان که سه دهه بدون مجازات مانده است، تدارک ببیند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy