Monday, Oct 12, 2020

صفحه نخست » آلمان: فعالیت‌های ایران در منطقه را زیر نظر داریم

maas.jpg العربیه - هایکو ماس وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه ۱۲ اکتبر در مصاحبه‌ای با روزنامه فرامنطقه‌ای شرق الاوسط تاکید کرد که کشورش با نگاهی انتقادی نقش ایران و فعالیت‌هایش در منطقه خاورمیانه را زیر نظر دارد.

وزیر خارجه آلمان در این مصاحبه افزود که کشورش با نگاه انتقادی به نقش ایران در منطقه می‌نگرد و این نگاه انتقادآمیز در باره فعالیت‌های تهران در تنگه هرمز و کشورهای منطقه خلیج صدق می‌کند.

توافق هسته‌ای تنها سازکار در دسترس اروپا

هایکو ماس درباره موضع اروپا در قبال توافق هسته‌ای (برجام) گفت: «توافق هسته‌ای با ایران که در سال ۲۰۱۵ در وین امضا شد تنها سازوکاری است که ما در اختیار داریم تا بتوانیم در چارچوب کار کلی و مشترک برنامه هسته‌ای ایران را مهار کنیم و آن را تحت نظارت و کنترل قرار دهیم».

مطالب بیشتر در سایت العربیه

مذاکرات جدید اسرائیل و فلسطین

او در مورد وضعیت توافق بین اسرائیل، امارات و بحرین گفت: «ما به دنبال بهره‌گیری از این رویکرد جدید صلح در منطقه هستیم تا از طریق ان بتوانیم حرکت جدیدی در روند صلح خاورمیانه ایجاد کنیم و با شرکای خود در اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و سازمان ملل در حال گفت‌وگو هستیم تا از راهی برای گفت‌وگوهای جدید میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها حمایت کنیم.

ماس افزود: «ما کاملاً متقاعد شده‌ایم که راه حل دو کشور بهترین راه حل برای پایان دادن به این نزاع است و این راه‌حل هم برای امنیت اسرائیل و هم برای تأمین حقوق فلسطینی‌ها بهتر خواهد بود».

پادشاهی سعودی شریک مهم آلمان در منطقه است

وزیر خارجه آلمان در باره روابط پادشاهی سعودی و آلمان تأکید کرد که پادشاهی سعودی شریک مهمی برای آلمان در منطقه است و دو کشور دارای یک همکاری اقتصادی بسیار نزدیک هستند، زیرا ریاض دومین شریک تجاری بزرگ جهان عرب برای برلین است و آلمان چهارمین تامین کننده بزرگ تجاری پادشاهی سعودی است.

ماس در مورد پرونده سوریه، گفت کشورهای اروپایی از بازسازی سوریه در چارچوب یک روند سیاسی جامع و معتبر حمایت می‌کند.

او در باره لبنان نیز تأکید کرد که آغاز اصلاحات چشمگیر شرط اساسی برای جلب حمایت بین‌المللی و آلمانی برای بازسازی و از سرگیری گفت‌وگوها با صندوق بین‌المللی پول است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy