Sunday, Oct 18, 2020

صفحه نخست » حکم ۸ سال زندان برادر مسیح علی‌نژاد تایید شد

alinejad.jpg العربیه - علی علی‌نژاد برادر مسیح علی‌نژاد موسس کمپین «آزادی‌های یواشکی» که پیش از این بازداشت و به ۸ سال زندان محکوم شده بود، با رد درخواست تجدیدنظر، دادگاه ایران حکم حبس او را تایید کرد.

علی علی‌نژاد برادر مسیح علی‌نژاد که علیه حجاب اجباری فعالیت می‌کند و پیش از این به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به پنج سال و همچنین «توهین به رهبری» به دو سال و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شده است با تایید حکم حبس خود توسط دادگاه ایران مواجه شد.

وکیل علیرضا علی‌نژاد در این باره اعلام کرد که دادگاه تجدیدنظر بدون توجه به اعتراضات آنها، حکم ۸ سال زندان موکل وی را تایید کرده است.

سعید دهقان، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که به دنبال رای شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران مبنی بر تایید حکم اولیه آقای علی‌نژاد، او تصمیم گرفته است تا لوایح دفاعیه خود در این پرونده را به زودی منتشر کند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

علی‌نژاد، ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۹ در خانه خود بازداشت و پس از گذراندن ۲۲۵ روز در بازداشت موقت، به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

«مسیح علی نژاد»، روزنامه نگار ایرانی ساکن آمریکا که علیه قانون حجاب اجباری فعالیت می‌کند در توئیتی در واکنش به صدور حکم ۸ سال زندان برای برادرش نوشت: «لعنت به این‌ حکومت فاسد. ۸ سال زندان به جرم برادری؟؟ جنایتکارانی که فقط اعدام و گروگانگیری بلدن نتونستید برادرم رو ماه‌ها در انفرادی و فشار سپاه تسلیم کنید. بالا تا پایین پرونده و سه دادگاه فقط به خاطر فعالیت‌های من بازخواستش کردید، تا اعلام برائت کنه. داد میزنم چطور شکنجه‌گرانی هستید».

سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای درباره بازداشت اعضای خانواده مسیح علی‌نژاد واکنش نشان داد.

به گفته‌ی فیلیپ لوتر، مدیر پژوهش‌ها و امور حقوقی خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین‌الملل؛ «این دستگیری‌ها اقدام گستاخانه‌ای از جانب مقام‌ها و مسئولان ایرانی برای مجازات کردن مسیح علی‌نژاد به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیزش در دفاع از حقوق زنان است. دستگیری بستگان یک کنشگر برای مرعوب کردن و ساکت کردن او برخورد شرم‌آور و بزدلانه‌ای است».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy