Saturday, Oct 24, 2020

صفحه نخست » فایل صوتی لورفته از حرف‌های باورنکردنی مدیرعامل پرسپولیس

pers_102320.jpgمهدی رسول‌پناه؛ از توهین قومیتی تا نابود کردن کامل یک باشگاه

پیام یونسی‌پور - ایران وایر

سخنان اخیر «مهدی رسول‌پناه»، سرپرست «باشگاه پرسپولیس» در مورد «شجاع خلیل‌زاده»، مدافع سابق این تیم واکنش برانگیز شده است. بخشی از این سخنان که به صورت مخفیانه توسط چند هوادار ضبط شده است، توهین مستقیم به مردم مازندران بود. «ایران‌وایر» به دلیل احترام به تمامی اقوام در ایران، از نگارش این بخش از سخنان رسول‌پناه معذور است.

او در بخش‌هایی دیگر از صحبت‌هایش، شجاع خلیل‌زاده را «شرخر»، «نقد کننده چک‌های برگشتی»، «دلال بازیکنان» و «عامل تنش در پرسپولیس» معرفی می‌کند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس به فاصله یک روز پس از انتشار این ویدیو در فضای مجازی، مدعی شد که سخنانش «تقطیع» شده‌اند و از مردم مازندران عذرخواهی کرد.

****

مهدی رسول‌پناه، متولد خرداد ۱۳۴۹ و فارغ‌التحصیل رشته دندان‌پزشکی از دانشگاه «شهید بهشتی» تهران است. او سال ۱۳۹۸، پس از برکناری «محمدحسن انصاری‌فرد» از سوی «مسعود سلطانی‌فر»، وزیر ورزش و جوانان، به سمت ریاست هیات مدیره و سپس سرپرستی باشگاه پرسپولیس رسید.

اما چه‌گونه ممکن است شخصیتی که هرگز سابقه حتی یک بار حضور در یک ورزشگاه فوتبال را هم نداشت و هرگز حتی تلاش نکرد که قوانین اولیه فوتبال را بداند، به بالاترین مقام مدیریتی یکی از دو قطب پایتخت ایران برسد؟

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

مهدی رسول‌پناه طی بیش از یک دهه اخیر، دندان‌پزشک اختصاصی خانواده مسعود سلطانی‌فر بود؛ یعنی از زمانی که سلطانی‌فر به عنوان استاندار گیلان، عضو شورای شهر تهران، رییس سازمان میراث فرهنگی، گردش‌گری، صنایع دستی و بعد وزیر ورزش و جوانان مشغول بود، نقش دندان‌پزشک آقا و آقازاده این خانواده را بازی می‌کرد.

رابطه حسنه‌اش هم با شخص سلطانی‌فر و هم با «علی سلطانی‌فر»، آقازاده وزیر ورزش و جوانان، او را از مطب دندان‌پزشکی بیرون برد و به اتاق ریاست باشگاه پرسپولیس رساند.

این تنها انتصاب مشکوک مسعود سلطانی‌فر در ورزش نبود. حتی در فهرست مدیرانی که وزیر ورزش و جوانان با مشورت فرزندش منصوب کرده است، نام بیش از ۱۰ مفسد اقتصادی با پرونده‌های باز هم به چشم می‌خورد.

در مورد مهدی رسول‌پناه، نقل می‌کنند که او در نخستین هفته‌های حضورش در باشگاه پرسپولیس، نه تنها پیش‌کسوت‌های سابق این باشگاه، از قبیل «محمود خوردبین» را نمی‌شناخت که حتی با قوانین اولیه فوتبال آشنا نبود.

«سعید آذری»، مدیرعامل «باشگاه فولاد» خوزستان که خودش سابقه قهرمانی وزنه‌برداری جوانان آسیا را هم دارد، به عنوان یکی از موفق‌ترین مدیران عامل باشگاهی ایران امروز در صفحه اینستاگرام خود خطاب به مهدی رسول‌پناه نوشته است: «مقصر شما نیستید، عزیزانی شما را از حرفه تخصصی خود دور کرده‌اند و باعث شده‌اند زیر بار فشار محیط، پر چالش ورزش، به ویژه فوتبال از کنترل رفتار و گویش عادی خارج بشوید و بی محابا کلماتی را به زبان بیاورید که نه در شأن جامعه پزشکی است و (نه) در شأن جامعه ورزشی.»

آذری هم‌چنین برای نخستین بار فاش کرده که پیش از این یک بار مهدی رسول‌پناه با او تماس گرفته و بدون هماهنگی و اجازه قبلی، صدایش را روی «اسپیکر» گذاشته است. مدیرعامل باشگاه فولاد تاکید کرده که حضور امثال رسول‌پناه، ترکش‌هایی را به بدن ورزش ایران نشانده است که حتی عذرخواهی هم مرهم درد هواداران فوتبال نمی‌شود.

مهدی رسول‌پناه هرچند با توهینش به اقوام مازندرانی مورد توجه بیشتری قرار گرفت ولی آن‌چه براساس انعقاد یک قرارداد بر سر پرسپولیس آورد، طی سال‌های نه‌چندان دور، از این باشگاه یک ویرانه و ورشکسته اقتصادی خواهد ساخت.

اردیبهشت‌ سال جاری، «ایران‌وایر» در گزارشی، خبر از امضا شدن قراردادی داد که به دستور وزیر ورزش و جوانان و آقازاده‌اش میان باشگاه پرسپولیس و شرکت «آتیه‌داده پرداز» به ثبت می‌رسید.

براساس اسناد منتشر شده در گزارش «ایران‌وایر»، مشخص شده بود که وزارت ورزش و مدیران باشگاه پرسپولیس تمامی حق‌وحقوق این باشگاه را به آتیه داده‌پرداز هبه کرده‌اند؛ برای نمونه، کارگزار رسمی باشگاه پرسپولیس بابت هر قرارداد اسپانسری که برای این تیم منعقد کند، مالک ۹۲ درصد خواهد شد و فقط هشت درصد از کل مبلغ به حساب باشگاه خواهد رفت؛ رقمی که قاعدتا باید در قرارداد شرکت آتیه داده‌پرداز و پرسپولیس کاملا برعکس نوشته می‌شد.

هم‌زمان، سایت «بانک ورزش» مدعی شد که آتیه‌ داده‌پرداز به عنوان کارگزار جدید باشگاه پرسپولیس، با حمایت «رضا یلوه» و با سفارش علی سلطانی‌فر به این باشگاه نزدیک شده است.

در حقیقت، مهدی رسول‌پناه فقط نقش یک کاتالیزور را در باشگاه پرسپولیس و برای وزیر ورزش و جوانان بازی می‌کرد. او باید سرعت کنش‌ها و واکنش‌ها را به سمت و سویی که مسعود سلطانی‌فر در آستانه پایان دولت می‌خواست، پیش می‌برد.

در فایل ویدیویی که از سخنان سرپرست باشگاه پرسپولیس منتشر شده است، او مدعی می‌شود دو بازیکن این تیم، یعنی «کمال کامیابی‌نیا» و «محسن ربیع‌خواه» در صورت بقای شجاع خلیل‌زاده، از پرسپولیس جدا می‌شدند. اما «خبرآنلاین» با انتشار تصاویری از صفحات اینستاگرامی این دو بازیکن، نوشت که هر دو نفر ادعای مهدی رسول‌پناه را تکذیب و علیه مدیریت باشگاه اعتراض کرده‌اند.

رسول‌پناه هم‌چنین در بخشی از این ویدیو می‌گوید: «بارسلونا به لیونل مسی گفت برو.» اطلاعات سرپرست باشگاه پرسپولیس در همین حد ناقص است که نمی‌داند باشگاه بارسلونا برای حفظ لیونل مسی، از هشت وکیل مجرب در شکایت به سازمان لیگ اسپانیا، برای حفظ ستاره اسپانیایی خود استفاده کرده بود.

تیم فوتبال پرسپولیس پس از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا، تعدادی از بازیکنان خود را از دست داده است؛ شجاع خلیل‌زاده قراردادش را یک طرفه فسخ کرد و به «الریان» قطر پیوست. همین‌طور «محمد نادری»، دیگر مدافع این تیم هم با باشگاه استقلال قرارداد بست.

«کریم باقری»، مربی پرسپولیس ضمن انتقاد از ادبیات و رفتار رسول‌پناه، به خبرگزاری تسنیم گفته است: «نمی‌دانم چرا در این مملکت یک نفر بالادست مدیران باشگاه پرسپولیس نیست که به آن‌ها تشر بزند.»

به نظر می‌رسد مدیریت باشگاه پرسپولیس را دیگر نه وزارت ورزش و جوانان که مدیریت آتیه‌ داده‌پرداز تعیین خواهد کرد. این اتفاقی است که قرار بود پس از قرارداد طولانی مدت میان پرسپولیس و این کارگزار، حتی پس از پایان دولت کنونی برای باشگاه پرسپولیس رقم بخورد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy