Wednesday, Oct 28, 2020

صفحه نخست » افزایش انفجاری شمار قربانیان کرونا در ایران

corona_102820.jpg۴۱۵ نفر فوتی در ۲۴ ساعت

ایران اینترنشنال - آمار رسمی جانباختگان کرونا در ایران به ۴۱۵ نفر رسید. این تعداد حدود ۹ برابر آمار رسمی جانباختگان اردیبهشت‌ماه و بیشترین آمار روزانه از زمان شیوع این بیماری در ایران است. در همین حال مقامات پزشکی استان‌های ایران از کمبود تخت برای بیماران مبتلا به کرونا خبر دادند.

سیما سادات‌لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، اعلام کرد که شمار جانباختگان کرونا به ۳۳ هزار و ۷۱۴ نفر رسیده است.

او خبر داد که در ۲۴ ساعت گذشته شش هزار و ۸۲۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده و تعداد مبتلایان به ۵۸۸ هزار و ۶۴۸ نفر رسیده است.

پیش از این گزارش‌هایی درباره کمبود تخت در استان‌های ایران منتشر شده بود. در همین حال رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از تکمیل تخت‌های ویژه بیماران مبتلا به کرونا در اهواز خبر داد.

فرهاد ابول‌نژادیان گفت که روز سه‌شنبه از بیمارستان ارتش در اهواز خواسته شده که تخت‌های مراقبت ویژه را در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار دهد.

پرویز یزدان‌پناه، رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، نیز گفت که با روند افزایشی مبتلایان، روز‌های آینده تعداد تخت‌های موجود کرونایی جوابگو نخواهد بود.

او تاکید کرد که با ادامه این روند در دو هفته آینده تعداد بیشتری از مبتلایان فوت خواهند کرد.

روزبه رجایی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، نیز گفت که به دلیل افزایش شمار مبتلایان، ظرفیت تخت‌های بیماران مبتلا به کرونا در استان آذربایجان شرقی تکمیل شده است.

در همین حال هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه، گفت که ۹۲۶ نفر در بیمارستان‌های این استان بستری هستند و اگر تعداد افراد نیازمند به بستری شدن به هزار برسد باید بیمارستان صحرایی ایجاد شود.

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، پیش از این اعلام کرده بود که ایجاد بیمارستان‌های صحرایی برای بیماران مبتلا به کرونا موثر نیست.

محرز گفته بود که بیمارستان‌های ایران برای درمان مبتلایان به کرونا کمبود تجهیزات و کادر درمان دارند و با ایجاد بیمارستان‌های صحرایی نیز «کسی نیست که در آن کار کند؛ چرا که کادر شبانه روز مشغول فعالیت هستند».

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، اعلام کرده که شهرهای ایران به‌خصوص کلانشهرها باید دو هفته تعطیل شوند. او در عین حال گفته بود که دلیل مخالفت دولت با تعطیلی وضعیت اقتصادی کشور است؛ چرا که در صورت تعطیلی باید خسارت‌ها جبران شوند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، نیز در نشست کمیسیون بهداشت مجلس گفت که نبود بودجه باعث اجرا نشدن برخی از طرح‌های این وزارتخانه برای مقابله با کرونا شده است.

استان‌های ایران از دو هفته پیش محدودیت‌هایی را اعمال کرده‌اند. در این میان شهر گیلانغرب در استان کرمانشاه به صورت کامل تعطیل شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy