Tuesday, Nov 3, 2020

صفحه نخست » خامنه‌ای موضوع کاریکاتورهای محمد را مطرح کرد اما هیچ اشاره‌ای به تروریسم اسلامی نکرد

رادیو زمانه - علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران و ماجرای گروگانگیری، در سخنانی که از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، بدون اشاره به تروریسم اسلامی، آمریکا را به حمایت پنهان از گروه دولت اسلامی (داعش) متهم کرد. خامنه‌ای همچنین مسئولیت انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام در نشریه شارلی ابدو را متوجه دولت فرانسه کرد.

88877.jpg ۱۶ اکتبر ۲۰۲۰ مهاجمی با فریاد «الله اکبر» به یک آموزگار تاریخ در حومه پاریس حمله کرد و سر او را برید. ژان میشل بلانکور وزیر آموزش و امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه این حمله را «حمله به ملت فرانسه» خواندند و اعلام کردند که فقط یک راه باقی مانده و آن هم مقابله با «هیولای تروریسم اسلامی» است. همزمان علیه دولت فرانسه اعتراضاتی در برخی کشورهای اسلامی از جمله اندونزی و بنگلادش به راه افتاد و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز کالاهای فرانسوی را تحریم کردند.

darages.jpgخامنه‌ای در نطق تلویزیونی خود در واکنش به کاریکاتور پیامبر و قتل معلم در فرانسه گفت:

«دیگر چرا کاریکاتورها را نصب می‌کنید و صریحاً از آن حمایت می‌کنید، حادثه زشتی است که در ابعاد یک دولت اتفاق می‌افتد، صرف این نیست که یک هنرمند این کاریکاتور را کشیده باشد.»

مطالب بیشتر در رادیو زمانه

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنانش، با گوشه‌چشمی به رویدادهای دهه نخست انقلاب، فرانسه را تلویحا به حمایت از سازمان مجاهدین خلق ایران متهم کرد. خامنه‌ای آمریکا را هم از اتهام حمایت از تروریسم بی‌نصیب نگذاشت:

«آمریکایی‌ها اعتراف کردند، اگر ما می‌گفتیم ممکن بود محل تردید قرار بگیرد، ترامپ صریحا گفت داعش را آمریکا به وجود آورد و از آنها حمایت کردند و برایشان تجهیزات فراهم کردند، هم مرکز تولید فکر درست کردند، هم جریان تروریستی ایجاد کردند و عناصری را نادانسته وارد کردند.»

رهبر جمهوی اسلامی با اشاره به پیمان آبراهام (ابراهیم) که زمینه‌ساز عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل شد، گفت:

«مسأله خائنانه عادی‌سازی با اسرائیل را راه انداختند. مسأله فلسطین ادامه پیدا خواهد کرد و اسرائیل از بین خواهد رفت، اینها دارند برای این‌کار مانع ایجاد می‌کنند.»

خامنه‌ای با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری امریکا یک بار دیگر به تأکید ادعا کرد که نتیجه این انتخابات در سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکا تأثیری نخواهد گذاشت. رهبر جمهوری اسلامی ایران گفت:

«دشمنی آنها با ما سر این است که سیاست‌های آنها را قبول نکردیم و زیر بار نرفتیم و این دشمنی ادامه دارد.»

خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانش خواهان پایان یافتن درگیری‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ شد:

«[درگیری‌ها] بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان باید هر چه زودتر تمام شود و سرزمین‌های آذربایجان که توسط ارمنستان گرفته شده باید به آذربایجان بازگردانده شود و امنیت ارامنه در این سرزمین رعایت شود و دو طرف به مرزهای بین‌المللی تعدی نکنند و تروریست‌ها در نزدیکی مرزهای ما نباشند.»

خامنه‌ای به تأکید گفت: با «تروریست‌ها» در نزدیکی مرز قطعا برخورد خواهد شد.

شامگاه گذشته افراد مسلح با انگیزه‌‌های اسلام‌‌گرایانه در شش نقطه از شهر وین در نزدیکی یک کنیسه مردم را به گلوله بستند. خامنه‌ای ترجیح داد درباره این حادثه سکوت کند.

شامگاه گذشته افراد مسلح با انگیزه‌‌های اسلام‌‌گرایانه در شش نقطه از شهر وین در نزدیکی یک کنیسه مردم را به گلوله بستند. خامنه‌ای ترجیح داد درباره این حادثه سکوت کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy