Wednesday, Nov 4, 2020

صفحه نخست » ترامپ با ادعای پیروزی، جنجال بعد از انتخابات را شروع کرد

trump_110220.jpgیورونیوز - در حالی که شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده همچنان در جریان است، دونالد ترامپ، رئيس جمهوری این کشور،‌ طی سخنانی در کاخ سفید اعلام کرد که پیروز شده است.

وی گفت: «ما خودمان را برای برنده شدن درانتخابات آماده می‌کردیم،‌ تا جایی که به من مربوط باشد آن را برده‌ایم.»

آقای ترامپ همچنین به روند اعلام شمارش آرا اعتراض کرد و گفت: «داشتیم برای جشن بزرگ آمده می‌شدیم و داشتیم به‌کل برنده می‌شدیم که ناگهان همه‌چیز متوقف شد.»

رئيس جمهوری آمریکا همچنین به پیشتازی‌اش در شماری از ایالتهای کلیدی اشاره کرد و افزود: «ما در ایالت‌هایی که انتظارش را نداشتیم برنده شدیم، و تازه با اختلاف زیاد هم برنده شدیم. ایالت بزرگ اوهایو و تگزاس.»

وی با اشاره به برنده شدن در سه ایالت کلیدی پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین گفت: «ما جلو بودیم اما ناگهان معلوم نیست چه شد. همه‌چیز متوقف شد.»

دونالد ترامپ با یادآوری سخنان پیشینش دربارهٔ روند انتخابات، و مخالفتش با رأی‌گیری به شیوهٔ پستی گفت: «پیشتر نگفته بودم؟ گفته بودم که ‌آنها می‌خواهند (به‌هر قیمتی) برنده شوند و اگر برنده نشوند کار را به دادگاه می‌کشند. این تخلف در آرای مردم امریکاست،‌ این برای کشور ما ننگ است.»

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

وی افزود: «ما می‌خواهیم قانون به‌شکل درست به کار گرفته شود. رأی‌گیری باید متوقف شود. نمی‌خواهیم ساعت چهار صبح یک سری صندوق رأی پیدا کنند و بعد آنها را به لیست اضافه کنند.»

جو بایدن در نخستین اظهارات خود پس از رای گیری با ابراز خوشبینی نسبت به نتایج انتخابات، همگان را به بردباری فراخواند

رادیو بین المللی فرانسه - جو بایدن، نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در نخستین اظهارات خود پس از پایان رای گیری، نسبت به نتایج انتخابات ابراز خوشبینی کرد و با اشاره به میزان فراوان آراء ارسال شده و یا پیش از موعد، تاکید کرد که برای اعلام نتایج باید بردباری کرد.

جو بایدن که اندکی پیش از ساعت یک بامداد در ستاد انتخاباتی خود سخن می‌گفت، با ابراز خوشبینی تاکید کرد که کلیۀ برگه‌های رای باید شمرده شود. او نسبت به پیروزی در آریزونا ابراز اطمینان کرد و گفت به پیروزی در جورجیا، ویسکانسین و میشیگان نیز امید بسیار دارد.

او رای دهندگان خود را به بردباری دعوت کرد و گفت «نتایح احتمالاً فردا اعلام خواهد شد، شاید هم مهلت بیشتری لازم باشد. اما امید فراوان داریم». او تاکید کرد که «از پیش می‌دانستیم که [برای دست یافتن به نتایج] به دلیل آراء ارسال شده از طریق پست، باید بردبار بود. باید انتظار کشید که همۀ برگه‌های رای استخراج شود».

جو بایدن اطمینان داد که او در «پنسیلوانیا» نیز که ایالتی کلیدی تلقی‌می‌شود، پیروز خواهد شد. نامزد دموکرات تاکید کرد که «اعلام نتایج و پیروزی برعهدۀ من و بر عهدۀ دونالد ترامپ نیست، مردم آمریکا در این باره تصمیم می‌گیرد». او اندکی بعد با ارسال یک توئیت از رای دهندگان خود خواست «اطمینان قلبی» داشته باشند.

اندکی پس از آنکه ستاد انتخاباتی جو بایدن خبر داد که وی سخن خواهد گفت، دونالد ترامپ با ارسال یک توئیت اعلام کرد که او نیز در این باره ابراز نظر خواهد کرد. وی در توئیت خود به یک «پیروزی بزرگ» اشاره کرد. وی در توئیت دیگری نوشت «آنان قصد ربودن نتایج انتخابات را دارند. ما به آنها چنین اجازه‌ای نمی‌دهیم».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy