Wednesday, Nov 4, 2020

صفحه نخست » تبدیل یک بنای تاریخی در باغملک به محل نگهداری گوسفندان

sheep_110420.jpgایران وایر - «نسرین کریمی» دبیر انجمن میراث دوستان باغملک از بی‌توجهی به آثار باستانی شهرستان باغملک در استان خوزستان گلایه کرد و گفت یک بنای تاریخی به نام «سرای ارغوان» به محلی برای نگهداری گوسفندان تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا نسرین کریمی گفته است در باغملک متاسفانه با توجه به آثار فراوانی که در آن وجود دارد، آنگونه که باید به حوزه‌ میراث فرهنگی توجه نمی‌شود.

دبیر انجمن میراث دوستان باغملک گفته است تعداد زیادی از بناهای تاریخی این شهر «به امان خدا رها شده‌اند» و حد و حدود هیچ‌یک از محوطه‌های تاریخی باغملک مشخص نیست.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

باغملک شهر باستانی کوچکی در شمال خوزستان است که طی سال‌های گذشته همواره با معضل حفاری‌های غیرمجاز قاچاقچیان آثار باستانی مواجه بوده است.

فعالان میراث فرهنگی خوزستان می‌گویند کمبود نیروی یگان حفاظتی در اداره‌ میراث فرهنگی باغملک باعث شده است که قاچاقچیان با فراغ بال در این منطقه به فعالیت بپردازند.

خانم کریمی تعداد کل نیروی یگان حفاظت شهر باغملک را دو نفر اعلام کرده و گفته است مدیریت میدانی محوطه‌های تاریخی این شهر با وجود این‌همه قاچاقچی کار مشکلی است.

او در خصوص یکی از بناهای تاریخی شهر باغملک به نام سرای ارغوانی می‌گوید: «سرای ارغوانی روز به روز بیشتر تخریب می‌شود. هیچ برنامه ترمیمی از طرف اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان تاکنون برای این بنا تعریف نشده است. این بنا با هر بار بارندگی با درصد تازه‌ای از تخریب مواجه می‌شود. به دلیل بی‌توجهی به این بنا در بعضی از فصول سال از آن به‌عنوان محلی برای نگهداری گله‌های گوسفند و انبار کاه و علوفه استفاده می‌شود.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy