Saturday, Nov 7, 2020

صفحه نخست » اعلام پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا + واکنش‌ها

biden_110620.jpgخبرگزاری آسوشیتدپرس، سی ان ان، ای بی سی اعلام کردند جو بایدن با بردن انتخابات در ایالت پنسیلوانیا، رییس‌جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا شد

البته شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز به پایان نرسیده و برخی از ایالت‌ها از جمله پنسیلوانیا، آرای قطعی خود را اعلام نکرده‌اند.

در صورت تأیید آرا، جو بایدن از روز ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱، مسند ریاست جمهوری آمریکا را برعهده گرفته و برای ۴ سال به عنوان رئیس جمهور این کشور، فعالیت می‌کند.

آسوشیتد پرس جو بایدن را برنده انتخابات در ایالت نوادا معرفی کرد

بر اساس تصاویری که از مقابل کاخ سفید در توییتر منتشر شده،‌ جمعیت زیادی در پی اعلام پیروزی جو بایدن برای برپایی جشن تجمع کرده‌اند

12121.jpg

جو بایدن در بیوگرافی صفحه توییترش خود را رییس جمهوری منتخب آمریکا نامید

بایدن اعلام کرد مفتخر است که مردم آمریکا او را برای رهبری کشور انتخاب کرده‌اند

بایدن در توییتی نوشت کار پیش رو سخت است اما قول می‌دهد که رییس جمهوری همه آمریکایی‌ها باشد

میت رامنی، به بایدن و هریس تبریک گفت
میت‌رامنی، سناتور جمهوری‌خواه و کاندیدای سابق ریاست‌جمهوری انتخاب جو بایدن به ریاست‌جمهوری آمریکا را تبریک گفت.
رامنی در حساب توییتر خود نوشت: «من و همسرم آن به جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور منتخب تبریک می گوییم. ما هر دوی شما را افرادی با حسن‌نیت و دارای شخصیت قابل تحسین می‌دانیم.»
***
توییتر علی خامنه‌ای: انحطاط سیاسی آمریکا قطعی است
حساب توییتری علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی با انتشار توییتی بخشی از سخنان علی خامنه‌ای در روز ۱۳ آبان امسال درباره انتخابات آمریکا را به زبان انگلیسی منتشر کرد. در این توییت آمده است که آنچه در آمریکا رخ می‌دهد «چهره زشت لیبرال دموکراسی» است.
او نوشت: «اوضاع در ایالات متحده و آنچه آنها خود در مورد انتخابات خود می گویند یک نمایش است! ین نمونه‌ای از چهره‌ی کریهِ لیبرال‌دموکراسی در داخل خود آمریکا است. یک مطلب کاملاً قطعی است و آن انحطاطِ سیاسی و مدنی و اخلاقیِ رژیمِ آمریکا است.»
این نخستین واکنش دفتر علی خامنه‌ای به انتخاب جو بایدن است.

علی مطهری، نماینده پیشین مجلس نیزنوشت: «مقاومت سه ساله ملت ایران در مقابل فشار حداکثری یکی از عوامل شکست ترامپ بوده است. جالب است که ضد انقلاب خارج نشین با آرزوی براندازی و انقلابیون داخلی از ترس احیای برجام، خواهان پیروزی ترامپ بودند.»

***
سه تن از مشاوران دونالد ترامپ به سی‌ان‌ان گفته‌اند رویکرد او در برابر همه‌گیری کرونا و نحوه عملکرد او عامل عمده شکست او در انتخابات است. به گفته یکی از آنها، ترامپ بیشتر از کنترل ویروس، بر بازگشایی اقتصاد تاکید کرد.
***
یام تبریک امانوئل مکرون به بایدن و هریس
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با انتشار متنی در حساب توییترش، انتخاب جو بایدن را تبریک گفت.
مکرون نوشت که «مردم آمریکا رئیس‌جمهورشان را انتخاب کردند. به جو بایدن و کامالا هریس تبریک می‌گویم. ما کارهای بسیاری برای فائق آمدن بر چالش‌های امروزمان داریم. با هم همکاری کنیم.»
***
اوباما: بایدن در بدو ورود به کاخ سفید با چالش‌های غیرعادی روبرو خواهد بود
باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا، که جو بایدن به مدت هشت سال معاون او بود، پیروزی او را در انتخابات امسال تبریک گفت.
وی گفت، وقتی بایدن در ژانویه وارد کاخ سفید با یک سری چالش‌های غیرعادی روبرو خواهد بود که هیچ رئیس جمهوری قبلا نداشته است.
اوباما همه‌گیری کرونا، اقتصاد و نظام قضایی نابرابر، دموکراسی در معرض خطر، و تغییرات آب و هوایی را از جمله این چالش‌ها دانست.
***
بوریس جانسون و آنگلا مرکل پیروزی جو بایدن را به او تبریک گفتند
بوریس‌جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا و انگلا مرکل صدراعظم آلمان، انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آینده آمریکا را تبریک گفتند.
جانسون گفت که مشتاقانه آماده همکاری با رئیس‌جمهور جدید است.
در آلمان نیز علاوه بر مرکل، هایکو ماس، وزیر امور خارجه این کشور اروپایی از انتخاب بایدن استقبال کرد و خواستار همکاری نزدیک دو کشور به‌ویژه در مورد مسائل اقتصادی، پیمان‌های مشترک و معاهده ترانس‌اتلانتیک شد.


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy