Sunday, Nov 8, 2020

صفحه نخست » حکومت اسلامی قصد ویران کردن معبد و آتشکده زرتشتیان را دارد

atashkadeh.jpg بنیاد میراث پاسارگاد - امروز خبر شدیم که حکومت اسلامی قصد ویران کردن معبد «آدریان» یا آتشکده‌ی زرتشتیان تهران را دارد.

این خبر از سوی خانم «الف نیکبان»، یکی از هموطنان زرتشتی و در پی انتشار گفته‌های احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به بنیاد میراث پاسارگاد فرستاده شده است. *

احمد جامعی صبح امروز در سخنان پیش از دستور خود خبر تخریب «یکی از معابد دینی تهران» و تبدیل آن به مرکزی تجاری را داده است. این عضو شورای شهر نامی از معبد آدریان نبرده است اما آنگونه که خانم نیکبان به ما نوشته‌اند:

«تنها مکانی که در تهران نام معبد دارد، آدریان، نیایشگاه و آتشکده زرتشتیان است و هیچ مکان دیگری جز این محل را معبد نمی‌خوانند».

معبد آدریان یکی از زیباترین آثار تاریخی تهران است که بیش از صد سال از ساخت آن می‌گذرد و همچنان زیبا و سلامت است. علاوه بر این در معبد آدریان آتشی همیشه روشن است که روزگاران قبل از حمله اعراب در هر گوشه‌ای از ایران روشن بود و هنوز که هنوز است برای ایرانیان علاقمند به فرهنگ ایرانی، حفظ آتش و اهمیت روشنایی اهمیتی خاص دارد.

مسجد جامعی در سخنان امروزش ضمن انتقاد از «ویرانی یک معبد دینی» گفته است که: «سازمان میراث فرهنگی، و شهرداری تهران در این موضوع نقش دارند اما حالا همه آن را حاشا می‌کنند و لازم است گزارشی از این موضوع به شورای شهر ارائه شود»

درست مثل همیشه، مسئولین وزارت میراث فرهنگی، که زیر نظر مستقیم ریاست جمهوری کار می‌کنند، قصد ویرانی عمدی میراثی را دارند که علاوه بر ارزش‌های معماری و فرهنگی، مورد توجه باورمندان به مذهبی دیگر جز اسلام است. و همانگونه که در سال‌های گذشته، بر ویرانه‌های این اثر وابستگان حکومت اسلامی، که چهل سال است کارشان سودجویی و چپاول است، مرکزی تجاری خواهند ساخت.

---------------------------------

*تخریب یک معبد دینی در تهران

www.savepasargad.com



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy