Sunday, Nov 15, 2020

صفحه نخست » آمریکا قاسم سلیمانی را به درخواست اسرائیل کشت و اسرائیل عبدالله احمد عبدالله را در تهران ترور کرد

70CAFA16-323B-4A44-A157-171DB3D11DF7.jpegرادیو اسراییل

در حالی که حکومت ایران به طور رسمی هلاکت فرد شماره دو سازمان تروریستی القاعده در تهران را قاطعانه دروغ خوانده، و اسرائیل و ایالات متحده نیز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده اند، گروه القاعده نیز تاکنون کشته شدن این فرد و دختر او را مورد تایید قرار نداده است.

کارشناسان اسرائیل در پاسخ به این پرسش که چرا حکومت ایران عبدالله احمد عبدالله را پس از چند سال زندانی بودن، نه تنها آزاد ساخت بلکه به او اجازه داد در تهران ساکن شود، دو احتمال را مطرح می کنند. به موجب یک احتمال، رژیم ایران عملا این فرد را به گروگان گرفته بود تا القاعده تعهد کند که هرگونه علیه رژیم ایران به عملیات تروریستی دست نخواهد زد.

احتمال دوم آن است که رژیم قصد داشت برای کشتن شمار بیشتری از سربازان آمریکایی در منطقه، و به ویژه در افغانستان، از همکاری القاعده و عوامل آن برخوردار گردد - بی آن که حکومت ایران به طور مستقیم در مظان ارتکاب این حملات قرار گیرد.

به گفته کارشناسان اسرائیلی، اگر خبر هلاکت آن فرد به دست موساد درست باشد، می توان گفت که این نخستین بار است که سرویس امنیت خارجی اسرائیل، ماموریت هلاکت فردی را به عهده می گیرد که به طور مستقیم علیه اسرائیل جنایتی مرتکب نشده و این ماموریت را برای خدمت به یک کشور دوست انجام می دهد که با اسرائیل همکاری های اطلاعاتی و امنیتی نزدیک دارد.

همچنین، اگر این خبر درست باشد، بر میزان اعتبار اسرائیل در اهمیت همکاری با ایالات متحده می افزاید و نشان می دهد که زیرساخت اطلاعاتی و عملیاتی اسرائیل در ایران تا چه حد قوی و گسترده است.

یکی از نشان های این زیرساخت، انتقال دادن حدود یکصد هزار سند و دیسک از تاریخچه فعالیت های اتمی ایران، از انباری در شورآباد تهران به اورشلیم بود که ماموریتی بسیار دشوار و خطرناک است و به فیلم های سینمایی شباهت دارد.

شماری از سرکردگان گروه های ترور فلسطینی و عربی که به اسرائیل تعرض کرده بودند، در کشورهای خارجی هدف قرار گرفته و به هلاکت رسیدند. اسرائیل هیچگاه مسئولیت قتل آن ها را به عهده نگرفت.

شاید بتوان گفت که هلاکت فرد شماره دو القاعده توسط اسرائیل، نوعی قدردانی و خدمت متقابل به ایالات متحده بود که چند ماه پیش، قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و یکی از بزرگترین دشمنان اسرائیل را از پای در آورد و از آن هنگام تا کنون ابعاد فعالیت جنگی سپاه قدس در خاورمیانه محدودتر شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy