Sunday, Nov 15, 2020

صفحه نخست » آمریکا در مقابل ایران پهپادهای پیشرفتۀ خود را به امارات می‌فروشد

pahpad.jpg ایران اینترنشنال - ناصر اعتمادی - دولت آمریکا برای تضمین برتری نیروی هوایی امارات در مقابل ایران همزمان با فروش هواپیماهای رادارگریز "اف۳۵" هجده فروند پهپاد "ام‌کیو-۹بی" به ارزش دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار به امارات می‌فروشد. به گفتۀ منابع آگاه فروش این سلاح‌ها تعادل نظامی را در خلیج فارس تغییر می‌دهد و برتری هوایی امارات در مقابل جمهوری اسلامی ایران را تضمین می‌کند.

پهپاد "ام‌کیو-۹بی" قادر است علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات در عملیات مراقبت و شناسایی و حمله به اهداف زمینی، دریایی و زیردریایی شرکت کند. این پهپادها تهدیدی جدّی برای زیردریایی‌های ایران به شمار می‌روند.

دولت آمریکا با استفاده از نمونه‌ای از همین پهپاد در سوم ژانویه گذشته قاسم سلیمانی، فرماندۀ سپاه قدس، را در بغداد به قتل رساند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

پهپادهای "ام‌کیو-۹بی" مجهز به موشک‌های لیزری نقطه‌زن هستند و از توانایی بالایی در عملیات تهاجمی علیه زره‌پوش‌ها و نفربرها برخوردارند و در صورت لزوم قادر به انجام نبردهای هوایی با جنگنده‌های دشمن و فرماندهی آنان در زمین هستند.

این پهپادها در مراقبت از مرزهای زمینی و دریایی به کار می‌روند و به دلیل ارتباط با ماهواره‌ها قادرند داده‌های تصویری خود را به طور زنده به مرکز فرماندهی در زمین منتقل کنند. پهپادهای "ام‌کیو-۹بی" همچنین قادر به شناسایی

فعالیت‌های دریایی مشکوک ایران هستند و در صورت نیاز قادرند به روی اهداف مشکوک، موشک‌های نقطه‌زن پرتاب کنند.

در صورتی که ایران بخواهد سامانه‌های دفاع هوایی خود را فعال کند، پهپادهای "ام‌کیو-۹بی" قادرند موشک‌های آنها را شناسایی و منهدم کنند.

علاوه بر پهپادهای "ام‌کیو-۹بی" امارات دارای پهپادهای چینی "وینگ لونگ ۲" نیز هست و از آنها در پشتیبانی از نیروهای خلیفه حفتر در لیبی استفاده و به وسیله‌شان سامانه‌های دفاع هوایی ترکیه را منهدم کرده است. برخی از پهپادهای نوع چینی امارات در جنگ لیبی منهدم شدند. اما، تجربۀ لیبی به امارات امکان می‌دهد با کارآئی بیشتری این بار پهپادهای آمریکایی "ام‌کیو-۹بی" را به کار بگیرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy