Tuesday, Nov 17, 2020

صفحه نخست » اسرائیل: سپاه قدس را در سوریه هدف قرار دادیم

farda17.jpgرادیو فردا - ارتش اسرائیل اعلام کرد بامداد چهارشنبه ۲۸ آبان به مواضع نیروی قدس سپاه پاسداران و نیروهای مسلح سوریه در داخل خاک سوریه حمله کرده است.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرده است به دنبال کشف مواد منفجره در منطقه حائل مرزی با سوریه برای هدف قرار دادن نیروهای اسرائیلی، دست به این حملات هوایی زده است.

در این بیانیه تصریح شده است: هواپیماهای ارتش اسرائیل در این حملات به انبارها، ایستگاه‌های فرماندهی و مجتمع‌های نظامی و سامانه‌های موشک‌های زمین به هوا صدمه وارد کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه، سانا هم چهارشنبه به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که در حمله هوایی اسرائیل سه نیروی نظامی این کشور کشته شدند. این مقام نظامی همچنین از زخمی شدن یک نیروی نظامی خبر داده است.

ساعاتی پیشتر خبرگزاری سانا همچنین از مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله هوایی اسرائیل به دمشق خبر داده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

نیروهای دفاعی اسرائیل روز سه شنبه از کشف و خنثی سازی مواد منفجره کارگزاری شده در مناطق تحت کنترل این کشور در بلندی‌های جولان خبر داده بود.

بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل، و دیگر مقام‌های نظامی این کشور نیروهای مورد حمایت ایران را عامل این اقدامات معرفی کردند.

ارتش اسرائیل از آغاز جنگ داخلی در سوریه از سال ۲۰۱۱ تاکنون صدها حمله هوایی به خاک سوریه انجام داده است، ولی به ندرت مسئولیت این حملات را به عهده گرفته است.

تایمز اسرائیل نوشته است، این که ارتش اسرائیل بلافاصله بعد از حمله بامداد چهارشنبه، مسئولیت این حمله را به عهده گرفته، غیر معمول است.

منابع ناظر بر جنگ داخلی سوریه می گویند در حملات هوایی اسرائیل به شرق سوریه ۱۳ شهریور، دست کم ۱۶ جنگجوی مورد حمایت ایران کشته شدند.

دولت اسرائیل بارها تاکید کرده نفوذ و حضور حضور جمهوری اسلامی در جوار خود را یک تهدید کلیدی و راهبردی می‌داند و قصد ندارد تحت هیچ شرایطی از آن چشم‌پوشی کند.

جمهوری اسلامی در جنگ داخلی سوریه از مهم‌ترین حامیان حکومت بشار اسد بود و شبه‌نظامیان مورد حمایتش، از جمله حزب‌الله لبنان، نیز وارد میدان نبردها در سوریه شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy