Saturday, Nov 21, 2020

صفحه نخست » وزیر بهداشت به ادعای احمدی نژاد "پاسخ داد"

rokna21.jpgبه گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، محمود احمدی نژاد، عضو کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه تصویری با جوانفکر، مشاور رسانه ای خود در دروه ریاست جمهوری اعلام کرد: "یک پروژه تحقیقاتی در جهان تصمیم به آزمایش یک داروی تحقیقاتی کردند که نیاز به 11هزار نمونه داشتند. مسئولی در ایران قرارداد بسته، پول هنگفتی گرفته، این دارو روی 3500ایرانی آزمایش و اطلاعات آن به خارج از ایران ارسال شده است." این ادعای کوچکی نیست که رئیس جمهوری سابق ایران مطرح می کند.

محمد پاک مهر، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: فردا جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برگزار می شود و چند مطلب مطرح خواهد شد.

سوال آقا تهرانی در مورد آزمایش واکسن بر روی 3500ایرانی از وزیر بهداشت

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به مسئله بعدی که در جلسه کمیسیون بهداشت مطرح خواهد شد، گفت: احمدی نژاد ادعایی مطرح کرده است که فردا به آن می پردازیم. البته این موضوع چندی پیش در جلسه کمیسیون بهداشت مجلس مطرح شد و آقاتهرانی در مورد این موضوع از شخص وزیر بهداشت سوال کرد. سعید نمکی با صراحت به این سوال پاسخ داد و گفت: "ما قداست و کرامت مردم ایران بازی نمی کنیم." گاهی فاوی پیراویر و رمدسیویر برای درمان کرونا در دیگر کشورها استفاده شد و در کشور ما نیز این داروها استفاده می شود. ابتدا از سوی آمریکا اثربخشی این داروها در دوره درمان صحبت شد و کشورهای دیگر هم این داروها را استفاده کردند اما وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت اعلام کردند که این دارو اثربخشی آنچنانی ندارد. این داروها مد نظر احمدی نژاد است؟ من نمی دانم. اگر دارو یا واکسن جدیدی مد نظر احمدی نژاد است؟ وزیر در جلسه کمیسیون بهداشت این موضوع را رد کرده است. به نظر می رسد در جلسه فردا قطعا موضوعات استعفای ملک زاده و ادعای احمدی نژاد را مورد بررسی قرار دهیم.

هیچ کشوری داروی کرونا را ندارد

محمد پاک مهر در پاسخ به این سوال که چرا در پی استعفای دو معاون وزیر بهداشت، برخی اعلام کردند که باید سعید نمکی هم استعفا بدهد چون کاری برای کنترل کرونا نکرده است؟ تاکید کرد: کسانی که این موضوعات را مطرح می کنند از ویروس کرونا چیزی نمی دانند. این دوستان به غیر از چین کشوری را پیدا کنند که ادعا کند دارو یا واکسن کرونا با اثربخشی صد در صد را دارد و زنجیره انتقال بیماری کرونا را قطع کرده ایم. ما با ویروسی با ابهامات بسیار روبرو هستیم که نمی دانیم ساخته دست بشر است یا به صورت طبیعی به وجود آمده است. بنابراین باید به کسانی که قضاوت کرده و می گویند وزیر بهداشت نتوانسته این ویروس را کنترل کند، بگوییم آیا کشورهای دیگری مثل آمریکا، ایتالیا، انگلیس و.. کرونا را کنترل کرده اند؟

قانون وزیر بهداشت را موظف به استفاده از طب سنتی کرده

خبرهای منابع غیررسمی حاکی از آن است که ردپای مافیای دارو و جنجال طب سنتی در استعفای دو معاون وزیر بهداشت وجود دارد. محمد پاک مهر در پاسخ به این سوال که مافیای دارو در ایران آنقدر قدرتمند است که وزیر یا معاون وزیر جا به جا کند؟ گفت: در رابطه با طب سنتی اشاره می کنم که این طب قرار نیست جای طب مدرن را بگیرد بلکه قرار است نقش حمایتی را ایفا کند. کارکرد هر کدام از این طب ها متفاوت است. به عنوان مثال شما نمی توانید با طب سنتی جراحی تومور مغز انجام داد. طب سنتی شفاف است و در کنار طب مدرن است. ماده 86 و 89 قانون برنامه ششم و بند 12 سیاست های ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری در رابطه با طب سنتی است و وزیر بهداشت موظف شده از طب سنتی در حوزه درمان شده است. اگر وزیر می خواهد از طب سنتی در درمان کرونا استفاده کند، به دلیل آن است که قانون او را موظف کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy