Saturday, Nov 21, 2020

صفحه نخست » پمپئو: سیاست ما در قبال ایران ثابت است و علیه تهران ائتلاف تشکیل دادیم

D2E903FB-7355-4888-BF2D-08D5468F8094.jpegالعربیه فارسی

مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده روز یکشنبه 22 نوامبر تأکید کرد، ایالات متحده برای برقراری صلح در منطقه به تلاش خود ادامه خواهد داد.
وزیر خارجه آمریکا که در ابوظبی به سر می‌برد، گفت:«برغم خطری که از سوی ایران منطقه را تهدید می کند، واشینگتن به تلاش‌های خود برای دستیابی به صلح در منطقه ادامه خواهد داد».
او با تاکید بر اینکه سیاست‌های ایالات متحده آمریکا در قبال ایران ثابت است افزود:«همه کشورهای منطقه متوجه خطر مشترک ایران شده‌اند».

ائتلاف برای جلوگیری از توسعه طلبی‌ رژیم تهران

پمپئو با اشاره به اینکه دولت آمریکا در راستای بخشی از استراتژی خود در خاورمیانه یک اتحاد قوی برای مقابله با ایران تشکیل داده است، گفت: «ما در حال ایجاد یک اتحاد هستیم تا از تلاش تهران برای بی‌ثبات‌سازی منطقه جلوگیری کنیم».
او بر ادامه سیاست آمریکا در حفظ ثبات و استقرار در منطقه و حمایت از متحدانش تاکید کرد.
وزیر خارجه آمریکا فاش كرد كه كشورهای عربی دیگری به توافق‌نامه‌های صلح با اسرائیل خواهند پیوست.
او افزود:«ما به دنبال برقراری صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها بودیم اما رهبری فلسطینی‌ها صلح را نپذیرفت».

عراق و مسئله شبه نظامیان وابسته به ایران

او در باره عراق با اشاره به اینکه واشنگتن به دنبال ایجاد ثبات دراین کشور است گفت، عراقی‌ها نشان دادند که حاضر به تبعیت از رژیم ایران نیستند».
پمپئو افزود:« هدف از ادامه حضور نیروهای عراقی در عراق حمایت از حکومت مصطفی الکاظمی است».
وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا حکومت الکاظمی علیه شبه نظامیان وابسته به تهران اقدام خواهد کرد یا نه گفت:« اقدامات علیه شبه نظامیان وابسته به ایران در مراحل بعدی اجرا خواهد شد».
وزیر خارجه آمریکا در مورد مسئله تروریسم و داعش گفت: «ما اتحادی تشکیل دادیم که توانست این سازمان تروریستی را در عراق و سوریه از بین ببرد».
گفتنی است که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته سفری برای بازدیداز 7 کشور خارجی از جمله فرانسه، ترکیه، اسرائیل و امارات متحده عربی را آغاز کرد.
وزیر خارجه آمریکا در جریان بازدیدهای خود ، با تأکید بر اینكه واشنگتن در هفته‌ها و ماه‌های آینده تحریم های جدیدی را علیه تهران اعمال خواهد كرد، بر سیاست ثابت کشورش در قبال رژیم ایران تاكید كرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy