Thursday, Nov 26, 2020

صفحه نخست » تحریم نتفلیکس در هند به خاطر صحنه بوسه زن هندو و مرد مسلمان

dutch26.jpgدویچه وله - ناروتام میشرا، وزیر داخله ایالت مادیا پرادش روز پنجشنبه ششم آذر (۲۶ نوامبر) در توئیتر خود خبر داد که پلیس این ایالت شکایتی از دو مدیر نتفلیکس در هند دریافت کرد. علت شکایت به گفته او «صحنه های سوال برانگیزی» در سریالسریال "یک شریک مناسب" بوده که «احساسات مذهبی» شهروندان هندو را آزرده کرده است.

او در مورد ترند شدن هشتگ بایکوت نتفلیکس #BoycottNetflix که رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند، توضیحی نداد و گفت موضوع پیگیری قانونی خواهد شد.

ازدواج بین هندوها که اکثریت جمعیت هند را تشکیل می‌دهند و مسلمانان - بزرگترین اقلیت در این کشور - امری نادر است. اگر عاشقان به این سنت پایبند نباشند، عواقب سختی در انتظارشان خواهد بود؛ قتل‌هایی که به نام دفاع از حیثیت و ناموس تا کنون رخ داده‌اند. جامعه هند تحت تاثیر دولت ناسیونالیست هندو به رهبری نارندرا مودی، بیش از پیش دو قطبی شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

وزیر ایالت مادیا پرادش گفته است که شکایت به پلیس از سوی یک رهبر جوانان حزب ملی گرای هندو صورت گرفته است. او در توییتر خود نوشته که نتفلیکس "جهاد عشق" را تبلیغ کرده است.

هندوهای تندرو بر این باورند که مردان مسلمان با زنان هندو ازدواج می‌کنند تا آن‌ها را به اسلام بیاورند و از این طریق ترکیب جمعیتی کشور را تغییر دهند. همین چند هفته پیش یک شرکت جواهرسازی پس از مواجه شدن با انتقادات مشابه تبلیغات تجاری خود را که در رابطه با یک زوج مسلمان هندو بود، حذف کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy