Friday, Nov 27, 2020

صفحه نخست » هشدار ایران به آمریکا و اسراییل در واکنش به ترور فخری‌زاده

hodhfst_112720.jpgبی بی سی فارسی - نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیرکل این سازمان و شورای امنیت، گفته است "نشانه‌های جدی" در باره "مسئولیت" اسرائیل در ترور محسن فخری زاده وجود دارد و خواهان محکوم کردن این ترور شده است.

محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ایران بعد از ظهر روز گذشته ۷ آذر، در یکی از خیابان‌های نزدیک تهران ترور شد. هنوز آمار تلفات این حمله مشخص نیست و آمارهای ضد و نقیضی در این باره منتشر شده است.

در نامه نمایندگی ایران در سازمان ملل آمده که این کشور حق خود را برای "انجام اقدام‌های لازم برای دفاع از مردم و تضمین منافع خود محفوظ می‌داند."

مقام‌های جمهوری اسلامی واکنش تندی نسبت به ترور آقای فخری زاده نشان داده و انگشت اتهام را به سوی اسرائیل دراز کرده‌اند.

دولت اسرائیل تا کنون از اظهارنظر در باره این ترور خودداری کرده است.

حسن روحانی در پیامی گفته است این ترور، "عزم دانشمندان ایران را مصمم‌تر خواهد کرد." آقای روحانی، "دستان پلید استکبار جهانی با مزدوری رژیم غاصب صهیونیستی" را مسئول این ترور دانسته است.

شماری از مقام‌های نظامی و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران هم اسرائیل را به دست داشتن در ترور آقای فخری زاده که او را از "چهره‌های موثر" حوزه دفاعی و مدیر پدافند هسته‌ای خوانده‌اند، متهم کرده‌اند.


هنوز مشخص نیست مهاجمان این حمله چند نفر بودند و از سرنوشت آنها هم اطلاعی در دست نیست.

وزیر اطلاعات ایران گفته است ماموران این وزارتخانه به دنبال شناسایی عوامل این ترور هستند. محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران گفته است این وزارتخانه شناسایی آنچه عناصر خودفروخته خوانده را آغاز کرده است.

امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران در تلویزیون این کشور گفت خودرو آقای فخری زاده در اطراف تهران مورد هدف قرار گرفت. آقای حاتمی گفته است خودروی آقای فخری زاده در ابتدا هدف تیراندازی قرار گرفته سپس یک خودروی نیسان حامل مواد منفجره منفجر شده و همزمان تیراندازی هم می‌شود.

حسین علایی، از فرماندهان سابق سپاه پاسداران "ضعف" سیستم امنیتی را عامل حملاتی از این دست در خاک ایران دانسته و از عمق نفوذ اسرائیل در ایران ابراز نگرانی کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy