Sunday, Nov 29, 2020

صفحه نخست » عنوان «دانشمند هسته‌ای» فریب بزرگ است؛ پشت‌پرده ترور محسن فخری‌زاده

scientists_112820.jpgرادیو بین المللی فرانسه - محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع ایران و رییس سازمان پژوهش و نوآوری در این وزاتخانه، که از او به عنوان «دانشمند هسته‌ای» نام برده می‌شود، روز جمعه در نزدیکی تهران کشته شد. اما مجید محمدی، تحلیلگر سیاسی در نیویورک در گفت‌وگو با بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه می‌گوید که «دانشمند هسته‌ای» خواندن او یک «فریب بزرگ» است.

محمدی گفت: دانش هسته‌ای که قرار است منجر به ساخت سلاح شود یک دانش هفتاد ساله است و چیز جدیدی برای کشف در این زمینه در جمهوری اسلامی ندیدیم.

او تاکید کرد که فخری‌زاده و امثال او «تکنیسین» و «مدیر پروژه» هستند و تلاش دارند تجهیزات را از سراسر جهان جمع کنند و با قرار دادن آنها کنار هم فناوری را به دست آورند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

محمدی اضافه کرد که این تکنیسین‌ها نیازی نیست که حضور رسانه‌ای داشته باشند و اگر بخواهیم با قاسم سلیمانی مقایسه کنیم، چهره عمومی این دو با هم متفاوت است.

این تحلیلگر مسائل ایران با تاکید بر این که بعید است جمهوری اسلامی بتواند عوامل این ترور را شناسایی کند، گفت که اما خواسته دوم خامنه ای مبنی بر ادامه فعالیت های هسته ای ایران قابل تحقق است.

او درباره انگیزه های ترور فخری زاده نیز گفت: نشان دادن حفره های امنیتی در جمهوری اسلامی، شکست پذیر جلوه دادن جمهوری اسلامی در افکار عمومی و کند کردن روند برنامه هسته ای جمهوری اسلامی از دلایل این ترور هستند.

محمدی همچنین احتمال افزایش تنش در منطقه پس از این ترور و همچنین متاثر شدن مذاکرات احتمالی ایران و آمریکا در آینده از این ترور را ناچیز می‌داند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy