Wednesday, Dec 2, 2020

صفحه نخست » نسرین ستوده به زندان قرچک ورامین بازگشت

Sotoudeh.jpg کیهان لندن - نسرین ستوده فعال حقوق بشر با وجود تمدید مرخصی‌اش توسط پزشکی قانونی باید به زندان قرچک ورامین برمی‌گشت.

بر اساس گزارش وبسایت حقوق بشری «هرانا»، نسرین ستوده فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری شامگاه دیروز چهارشنبه ۱۳ آبان‌ماه با پایان دوران مرخصی‌ به زندان قرچک ورامین بازگشته است. این فعال حقوق بشر، ۱۷ آبان ماه به مرخصی فرستاده شده بود.

رضا خندان همسر نسرین ستوده در حساب توئیتری‌ خود نوشته، «با وجود اینکه پزشکی قانونی، مرخصی نسرین را دو هفته دیگر تمدید کرده بود، امروز اعلام کردند که او باید به زندان (قرچک) برگردد.»

پزشکی قانونی دوشنبه ۱۰ آذرماه مرخصی او را به مدت دو هفته تمدید کرد. ستوده به رادیو فردا گفته است که پزشکی قانونی به وی گفته است «تا دو هفته دیگر همچنان ناقل است.»

مطالب بیشتر در کیهان لندن

نسرین ستوده در پیامی در حساب فیس‌بوک خود روز پنجشنبه ۱۳ آذرماه نوشت: «به من گفتند تا به زندان برگردم و من امروز به زندان بر‌می‌گردم. جایی که صدها هم‌بندی را گذاشته بودم و آمده بودم. جایی که دلم جا مانده بود.»

ستوده در پیام‌اش به ابتلای خود به ویروس کُرونا هم اشاره کرده و نوشته است: «دوست ندارم در چنین شرایطی بگویم که در این سه هفته چگونه به دلیل بیماری کُرونا، نتوانستم فرزندانم را در آغوش بگیرم.»

در ماه‌های اخیر، گروه‌های داخلی و بین‌المللی حقوق بشری نسبت به سلامت نسرین ستوده با شیوع ویروس کُرونا در زندان‌های ایران ابراز نگرانی کرده بودند.

نسرین ستوده در پیام خود در فیس‌بوک همچنین نسبت به وضعیت احمدرضا جلالی شهروند دوتابعیتی ایرانی-سوئدی که در خطر اجرای حکم اعدام قرار دارد، ابراز نگرانی کرده و «از همه‌ی کسانی که امکاناتی برای حمایت دارند» خواسته است «تا به وضعیت پرونده‌ی احمدرضا جلالی توجه نمایند.» وی نوشته است: «احمدرضا جلالی را آزاد کنید، همین امروز.»

آنطور که روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان تهران ۳۰مهرماه ۹۹ اعلام کرد، این وکیل دادگستری به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به پنج سال حبس و «فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی» به یکسال حبس محکوم شده بود. همچنین «به دلیل محکومیت در یکی از جرائم عمومی به ١٢ سال حبس محکوم شده که محکومیت اخیرالذکر به تازگی قطعی و لازم الاجرا شده است.»

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان تهران، «با توجه به ماده ١٣۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد در خصوص این زندانی لحاظ می‌شود و بنابراین با ادغام دیگر موارد محکومیت وی مجازات ١٢ سال حبس برای وی لحاظ می‌شود.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy