Wednesday, Dec 2, 2020

صفحه نخست » هماهنگی میان اسرائیل و آمریکا از بیم واکنش احتمالی ایران به ترور فخری‌زاده

Fakhrizadeh.jpg العربیه - روزنامه اسرائیلی هآرتص به نقل از منابع آگاه نوشت که افسران بلندپایه ارتش اسرائیل در نشستی با همتایان آمریکایی خود درچند روز گذشته شرکت کردند که به هدف ارتقای هماهنگی میان طرفین در برابر هر گونه اقدام احتمالی ایران در واکنش به ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران در هفته گذشته برپا شد.

هآرتص دراین رابطه نوشت که این هماهنگی شامل پروتکل‌هایی برای رصد پرتاب موشک به سوی اسرائیل و هدف‌های آمریکایی در منطقه گردید زیرا اسرائیل بر این باور است که ایران چه‌بسا در پاسخ به ترور فخری‌زاده، دست به چنین اقدامی بزند.

این در حالی است که رسانه‌های آمریکا به نقل از دو مقام مسئول در وزارت خارجه این کشور آورده‌اند که دولت ترامپ، شمار دیپلمات‌های آمریکا در سفارت خود در بغداد و دیگر نهادهای دیپلماتیک این کشور درعراق را به نصف کاهش داده ‌است.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

این گام که نشان‌دهنده بالا‌گرفتن دامنه تنش میان واشنگتن و تهران است، چند روز پس از ترور فخری‌زاده و یک ماه پیش از سالگرد ترور قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در حمله پهپادی آمریکا در محوطه فرودگاه بغداد، انجام گرفت.

رسانه‌های ایران دوشنبه گذشته تأکید کردند سلاح بکار گرفته شده در ترور فخری‌زاده، ساخت اسرائیل بوده ‌است.

کانال ایرانی انگلیسی زبان «پرس ‌تی‌وی» در این رابطه خاطرنشان کرد که این سلاح‌ها ساخت اسرائیل است.

در حالی که امیر حاتمی وزیر دفاع ایران متعهد شد که «پاسخ ما به ترور فخری‌زاده در راه بوده و قطعی است.»، رئیس سازمان انرژی هسته‌ای ایران تأکید کرد که کشورش در پاسخ به طرفی که فخری‌زاده را ترور کرد، سستی نخواهد کرد.

سازمان انرژی هسته‌ای ایران تأکید کرده‌است که مسئولیت انفجار در سایت نطنز و ترور فخری‌زاده متوجه یک طرف است و اسرائیل در هر دو موضوع دست دارد.

رسانه‌های ایران به نقل کمیسیون امنیت ملی مجلس آورده‌اند که اسرائیل در پشت سر ترور فخری‌زاده قرار دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy