Thursday, Dec 3, 2020

صفحه نخست » "حسن نصرالله برای مدت نامعلومی در ایران ساکن می شود"

france3.jpgرادیو بین المللی فرانسه - نشریه کویتی "الجریده" چاپ کویت به نقل از منابع آگاه نوشت که حسن نصرالله قصد دارد برای مدت نامعلومی در ایران ساکن شود. به نوشتۀ "الجریده" سرویس های اطلاعاتی لبنان توانسته اند به شماری از رمزنگاری‌های حزب الله و سپاه پاسداران دست یابند و در این مکاتبات رهبر حزب الله از تمایل خود برای استقرار در ایران پرده برداشته است.

اظهارات نشریۀ کویتی همزمان است با افزایش تنش در منطقه پس از ترور محسن فخری زاده که مقامات جمهوری اسلامی ایران یک صدا به اسرائیل و سرویس های جاسوسی این کشور، موساد، نسبت می‌دهند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

تنش میان اسرائیل و حزب الله نیز در هفته‌های گذشته رو به افزایش گذاشته است. در اواخر اکتبر گذشته ارتش اسرائیل رزمایش گسترده ای تحت عنوان "تیر خلاص" که شبیه سازی جنگی گسترده علیه حزب‌الله لبنان بود برگزار کرد.

در اظهاراتی جداگانه دریادار "کرَگ فالر" فرماندۀ نیروی دریایی آمریکا نسبت به حمایت نظامی جمهوری اسلامی ایران از رژیم نیکلاس مادورو در ونزوئلا و حضور نیروهای سپاه قدس در این کشور ابراز نگرانی کرد. فرماندۀ نیروی دریایی آمریکا همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران می تواند به یاری نیروهای حزب الله در آمریکای جنوبی دست به اقدام بزند. مهاجران لبنانی ساکن آمریکای جنوبی پیوندهای مستقیمی بعضاً با حزب‌الله لبنان دارند. "کرَگ فالر" حضور روسیه و کوبا در ونزوئلا را نیز نگران کننده خواند و افزود که کوبایی های کنترل سرویس های اطلاعاتی ونزوئلا را در دست گرفته اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy