Sunday, Dec 6, 2020

صفحه نخست » روایت تازه از ترور فخری‌زاده: تشخیص دقیق چهره با هوش مصنوعی و شلیک ۱۳ گلوله

terror_120620.jpgبی بی سی - جانشین فرمانده سپاه پاسداران می‌گوید در ترور محسن فخری‌زاده، از چهره‌های مهم برنامه هسته‌ای و موشکی ایران، برای تشخیص او از میان همراهانش از فناوری "هوش مصنوعی" استفاده شده است.

علی فدوی روایتی از ماجرا را تایید و درباره جزییات آن صحبت کرده که می‌گوید هیچ مهاجمی در محل حادثه نبوده و همه چیز به صورت خودکار انجام شده است.

این ادعا درباره ترور آقای فخری‌زاده که در تناقض با اظهارات ابتدایی مسئولان و شاهدان بود دو روز بعد از حمله، با گزارش خبرگزاری فارس آغاز شد و مورد تایید مقام‌های دیگر از جمله علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی قرار گرفت.

دریادار فدوی، جانشین فرمانده سپاه هم ادعا کرده است که تیرباری که آقای فخری‌زاده را هدف گرفت روی نیسان کار گذاشته شده بود که به صورت "ماهواره‌ای و آنلاین کنترل می‌شد و تروریستی در صحنه نبود."

به گفته آقای فدوی در زمان حمله ۱۱ نفر به عنوان تیم حفاظتی همراه محسن فخری‌زاده بودند اما "تیربار با دوربین پیشرفته روی چهره شهید فخری‌زاده زوم بود و از هوش مصنوعی کمک گرفته بودند."

این فرمانده ارشد سپاه گفته است که ۱۳ گلوله از مسلسل شلیک شده و تنها فرد دیگری که تیر خورده سرتیم حفاظت آقای فخری‌زاده بوده که خود را سپر او کرده و ۴ گلوله خورده است.

بنا بر روایت آقای فدوی این ترور بدون حضور هیچ فردی در محل، با چنان دقتی طراحی شده که همسر محسن فخری‌زاده که در خودرو و "در فاصله ۲۵ سانتی‌متری" او بوده تیر نخورده است.

آقای فدوی گفت که از ۱۳ گلوله‌ای که شلیک شده ۴ یا ۵ تیر به آقای فخری‌زاده خورده است و او به دلیل گلوله‌ای که به کمرش خورده بر اثر قطع نخاع و خونریزی قبل از رسیدن به بیمارستان جانش را از دست داده است.

مهدی فخری‌زاده، پسر محسن فخری‌زاده روز شنبه درباره ترور پدرش گفته بود که او با "۴ یا ۵ گلوله از فاصله خیلی نزدیک یعنی فکر کنم فاصله ۴ یا ۵ متری" کشته شد.

محسن فخری‌زاده، از چهره‌های اصلی و پشت پرده برنامه هسته‌ای ایران بود که روز جمعه هفتم آذر در جاده‌ آبسرد در حدود ۸۰ کیلومتری شرق تهران ترور شد.

مقم‌های جمهوری اسلامی اسرائیل را مظنون اصلی این حمله می‌دانند و روایت‌های متفاوت و متناقضی از جزییات این ترور ارائه کرده‌اند.

انجام عملیات بدون حضور عامل انسانی در محل، تبدیل به روایت اصلی مسئولان شده که سوال‌های زیادی را به دنبال داشته اما هنوز فیلم و مدرکی از این ماجرا منتشر نشده و کسی هم تاکنون دستگیر نشده است.

سپاه حفاظت انصارالمهدی که وظیفه حفاظت از مقام‌ها را بر عهده دارد هنوز درباره جزییات این حمله توضیحی نداده است.

سخنگوی سپاه: ترور با ماهواره امنیت ما را خدشه‌دار نمی‌کند

سخنگوی سپاه پاسداران هم تلاش کرده ترور محستن فخری‌زاده را از نظر امنیتی کم‌اهمیت جلوه دهد و گفته است: "ترور یک دانشمند در خیابان آن هم با دستگاه ماهواره‌ای نمی‌تواند امنیت ما را خدشه‌دار کند."

رمضان شریف هم مدعی شد که در این حمله "از ابزار الکترونیکی پیشرفته با هدایت ماهواره‌ای" استفاده شده است.

سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه بار دیگر گفته اقداماتشان بی پاسخ نخواهد ماند و این موضوع در سال‌های اخیر به آن‌ها ثابت شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy