Thursday, Dec 10, 2020

صفحه نخست » حنان اشراوی از سازمان آزادیبخش فلسطین کناره‌گیری کرد

HSH.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - حنان اشراوی از سخنگویان جهانی سازمان آزادیبخش فلسطین با استعفاء از مقام خود خواستار اصلاحات اساسی در این سازمان شد و رویه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، را به دلیل ازسرگیری همکاری با اسرائیل مورد انتقاد قرار داد.

حنان اشروای از شخصیت‌های بسیار مورد احترام فلسطینی و از نادر زنانی است که در سال ۲۰۰۹ به عضویت کمیتۀ اجرایی سازمان آژادیبخش فلسطین درآمد. اشراوی در سال ۱۹۹۱ به عنوان سخنگوی هیئت نمایندگی فلسطینی در کنفرانس مادرید و سپس در توافقات اُسلو شهرتی جهانی یافت.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

او در استعفانامه‌ خود خطاب به محمود عباس خواستار اصلاحات مهم در تشکیلات خودگردان فلسطین و به ویژه حضور جوانان و زنان و افراد باصلاحیت حرفه‌ای در این تشکیلات شده است. حنان اشراوی مجادلات سازمان‌های فتح و حماس را که به اتحاد مردم فلسطین لطمه زده مورد نکوهش قرار داده و بار دیگر خواستار برگزاری فوری انتخابات دموکراتیک شده است، هر چند با انتخاب جو بایدن، به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، به نظر می‌رسد که تشکیلات خودگردان فلسطین رویۀ قدیمی خود را از سر گرفته و از برگزاری انتخابات دست کم در کوتاه مدت چشم‌پوشی کرده است.

اشراوی استعفای خود را در بیست و هفتم نوامبر گذشته به محمود عباس تسلیم کرد. او گفته است که متاسفانه مراجع عالی فلسطینی خبر استعفای او را به طرزی فریبکارانه و غیرمسئولانه منتشر کردند. اشراوی یکی از شناخته شده‌ترین مدافعان حقوق فلسطینیان در جراید و رسانه‌های غربی است. تسلط عالی او بر زبان انگلیسی در دستیابی او به این مقام نقش داشته است. اشراوی دکترای خود را در ادبیات تطبیقی در آمریکا کسب کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy