Thursday, Dec 10, 2020

صفحه نخست » ارتش اسرائیل: جمهوری اسلامی در برابر پانصد حمله ما به سپاه در سوریه واکنشی نشان نداده است

isr_121120.jpgرئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، ژنرال آویو کوخاوی فاش ساخت که حزب الله لبنان در ماه های اخیر دوبار کوشیده است به اسرائیل آسیب جنگی برساند، و در هر دو تلاش ناکام مانده است. ژنرال کوخاوی همچنین گفت که در اثر حملات هوایی مداوم اسرائیل در خاک سوریه، به هدف جلوگیری از استقرار سپاه قدس در آن کشور، حضور نیروهای حزب الله نیز در خاک سوریه ضعیف تر شده است. ولی وی در عین حال گفت که تلاش های حزب الله برای آسیب رسانی به اسرائیل همچنان ادامه دارد و ارتش این کشور به رصد کردن این نقشه ها ادامه می دهد.

رادیو اسرائیل - یکی از احتمالاتی که پس از هلاکت محسن فخری زاده مطرح شد آن بود که رژیم ایران به حزب الله دستور دهد به حمله موشکی علیه اسرائیل دست بزند. ولی ارزیابی شد که بعید است حزب الله با توجه به بحرانی که در آن دست و پا می زند، حاضر شود دستور رژیم ایران را اجرا کند.

فرمانده ستاد کل ارتش اسرائیل در ادامه سخنانش گفت که جمهوری اسلامی در برابر حملات مداوم نیروی هوایی اسرائیل به پایگاه های وابسته به سپاه قدس در سوریه واکنش نظامی نشان نداده و تلاش دوگانه حزب الله در این باره نیز خنثی شده است.

ارزیابی ارتش اسرائیل آن است که جمهوری اسلامی نیز حضور نظامی خود در سوریه را محدودتر ساخته و احتمال دارد که علت این امر، نه تنها حملات هوایی اسرائیل بوده، بلکه سپاه پاسداران با کمبود شدید بودجه نیز روبرو می باشد و قادر به ادامه تامین هزینه این عملیات نیست.

ژنرال کوخاوی در ادامه سخنانش فاش ساخت که در یازده ماه نخست سال میلادی کنونی، ارتش اسرائیل بیش از پانصد بار علیه استقرار سپاه قدس در سوریه به عملیات هوایی پرداخته و رژیم ایران همه این موارد را با سکوت برگزار کرده است.

سفیر روسیه در اسرائیل در این هفته اسرائیل را مورد حملات لفظی شدید قرار داد و از جمله گفت که اسرائیل مشکل اساسی خاورمیانه است و نه ایران. بعید می نماید که این سخنان بازتاب دهنده سیاست دولت مسکو در برابر اسرائیل باشد. زیرا ارتش روسیه، علیرغم حضور نظامی گسترده در سوریه، هرگز برای عملیات نیروی هوایی اسرائیل علیه سپاه قدس، مزاحمتی ایجاد نکرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy