Saturday, Dec 12, 2020

صفحه نخست » پدر روح‌الله زم: نیروهای امنیتی با "وعده دروغین رئیسی" فرزندم را فریب دادند

DB6F7BB0-E798-4DA1-A5CF-E90960E73921.pngایران اینترنشنال - پدر روح‌الله زم در پستی در حساب اینستاگرام خود از دیدار اعضای خانواده با او در عصر روز جمعه خبر داد. به نوشته او، بازجویان به روح‌الله زم گفته بودند قرار است مبادله شود و اعترافات اخیر او فقط با هدف پخش برای خود ابراهیم رئیسی ضبط می‌شود.

محمدعلی زم روز شنبه ۲۲ آذر در این پست نوشت که مسئول پرونده پسرش در اطلاعات سپاه پاسداران با او تماس گرفته و گفته که عصر جمعه می‌توانند با روح‌الله زم دیدار کنند.

روح‌الله زم در این دیدار گفته بود که فیلم‌های پخش‌شده در روزهای گذشته از اعترافات او مربوط به یک ماه پیش و بازجویی‌اش توسط حفاظت قوه قضاییه بوده است.

او در این باره گفته بود: «با این‌که پرونده مختومه و حکم هم صادر شده اما قوه (قضاییه) حدود دو ماه مرا از اطلاعات سپاه تحویل گرفت که در آن بازجویی‌های طولانی توسط حفاظت قوه و سپس وزارت اطلاعات انجام گرفت.»

بنا به یادداشت محمدعلی زم، بازجویان پسرش به او گفته‌ بودند قرار است با یک زندانی دیگر در خارج از ایران مبادله شود.

محمدعلی زم گفت که ماموران روز گذشته به او و خانواده‌اش اجازه داده‌اند به دیدار روح‌الله زم بروند

ایندیپندنت فارسی - ماموران امنیتی از خانواده آقای زم خواسته بودند که خبر تایید حکم اعدام را به روح‌الله منتقل نکنند و حتی یکی از ماموران امنیتی در زمان دیدار و خطاب به روح‌الله زم به او اطمینان می‌دهد که حکم او تایید نشده و فرایند اجرای حکم هم طولانی است: «مسئول پرونده از ابتدای ورود مكرر و بسیار بسیار تأکید کرده بود که مبادا هيچ كدامتان خبر تأیید اعدام را به وی اطلاع دهید. بالاخره به‌خاطر تأثر و گریه بچه‌ها در حین نماز، همان آقا گويا كه از شم تيز روح‌الله دريافته بود كه ممكن است روح‌الله متوجه شده باشد، اجازه خواست در جمع خانواده صحبت کوتاهی كند گفت روح‌الله نگران نباش، این گریه‌ها اشک شوق دیدار توست. اگر حکم تأیید شده باشد که به این سادگی نیست، اجرای آن فرایندی دارد که ما به تو خواهیم گفت! روح‌الله گفت مگر حکم اول را بهم گفته‌اید؟»

محمدعلی زم می‌گوید که در این دیدار، فرزندش در مورد اینکه آیا اخیرا مستندی در مورد او از صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش شده سوال کرده است: «از ما پرسید، آیا این روزها فیلمی علیه من پخش کرده‌اند؟ گفتم آری اتفاقاً شبکه‌های ۲ و ۳ سیمای ملی فیلمی در دو شب گذشته پخش کرده است که در آن تأکید بر اتهامات جاسوسی و لودادن جايگی شهيد سليمانی و دريافت دلار از كشورهای خارجی داشته‌ای و پای «وایت بُرد» داشتی اسامی را می‌نوشتي.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

در سال‌های گذشته جمهوری اسلامی پیش از اجرای احکام اعدام زندانیان سیاسی مستندهایی را برای زمینه‌چینی آن در افکار عمومی از صداوسیما پخش می‌کند و شاید سوال روح‌الله زم هم برای یافتن همین رویه و احتمال اعدامش بوده است.

روح‌الله زم درباره شیوه تهیه آخرین مستند امنیتی و چگونگی فریب او برای شرکت در آن گفته است که او را با وعده مبادله با یک فرد در خارج از کشور به این سناریو کشاندند و قول دادند که این فیلم تنها برای ابراهیم رییسی تهیه خواهد شد: «این صحنه مربوط به یکماه پیش و بازجویی‌ام توسط حفاظت قوه قضاییه بود، با اینکه پرونده مختومه وحكم هم صادر شده اما قوه حدود دو ماه مرا از اطلاعات سپاه تحویل گرفت که طی آن بازجویی‌های طولانی توسط حفاظت قوه و سپس وزارت اطلاعات انجام گرفت. این تخته سفید مربوط به بازجویی قوه است، گفتند که آقای رییسی می‌خواهد تو را در «طرح مبادله» قرار دهد! گفتم مبادله یعنی چه؟ گفت مرا بدهند و کسی را از آن طرف آزاد کنند، گفتند تو اینها را بنویس و ما این فیلم را فقط برای آقای رییسی تهیه می‌کنیم و هیچ استفادۀ دیگری ندارد!»

محمدعلی زم همچنین نوشته است که فرزندش در آخرین دیدار به او گفته که او را به کربلا کشاندند و از آنجا او را ربودند.

روح‌الله زم، زندانی سیاسی و مدیر و موسس کانال تلگرامی آمدنیوز صبح امروز در زندان اوین اعدام شد.

او روز ۲۲ مهرماه سال گذشته در عراق ربوده و به ایران منتقل شد.

شش جلسه دادگاه برای رسیدگی به اتهامات او در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست ابوالقاسم صلواتی برگزار شد و نهایتا به اتهام فساد فی‌الارض به اعدام محکوم شد.

این حکم ماه گذشته در دیوان عالی کشور هم تایید شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy