Sunday, Dec 13, 2020

صفحه نخست » «کسی که باید احساس شرم کند شمایید...»

توهین باورنکردنی مجری برنامه دستپخت صدا و سیما

ایران اینترنشنال - در برنامه دستپخت که از شبکه یک پخش شده، داور مسابقه از دختری می پرسد شغل پدرت که راننده تاکسیه جلوی دوستات اذیت نمیشی پدرش هم کنارش نشسته!

«کسی که باید احساس شرم کند شمایید...»؛ این بخشی از واکنش گسترده کاربران رسانه‌های اجتماعی به یک برنامه صداوسیمای جمهوری اسلامی است که در آن مجری تلویزیون رانندگی تاکسی را «موجب خجالت» خانواده این قشر فرض کرده بود.

طی چند روز گذشته، پس از آن که مجری و تهیه‌کننده برنامه «دستپخت» در شبکه یک صداوسیما خطاب به یکی از شرکت‌کنندگان از خجالت کشیدن درباره شغل پدرش که راننده تاکسی است سوال کرد،‌ کاربران توییتر و اینستاگرام به آن واکنش نشان دادند.

در توییتر شهروندان با داغ کردن هشتگ «راننده تاکسی» از تبلیغ دیدگاه‌های نادرست از محل بودجه عمومی توسط تلویزیون حکومت انتقاد کرده و آن را «کوته‌فکری» و «حقارت» خواندند.

وحید اشتری،‌ فعال رسانه‌ای اصولگرا،‌ با کنایه به سانسور در صداوسیما نوشت: «به این فکر کنید بازبین‌های صداوسیما که قبل از پخش، آستین کوتاه، مانتوی رنگ روشن و تار موی بیرون برنامه‌های ضبطی را چک می‌کنند، چنین توهینی به یک شغل شریف حتی شاخک‌‌شان را هم تیز نمی‌کند.»

کاربری به نام زینب که خود را روزنامه‌نگار معرفی کرده، با انتشار تصاویری از تاکسی‌‌هایی که در خودروی خود اعلام کرده‌اند‌ از برخی اقشار، از جمله سربازان و پاکبانان، کرایه دریافت نمی‌کنند، نوشت: «شما رانندگان تاکسی عزیز مایید...»

شماری از کاربران هم با اشاره به سایر نهادهای نظامی و مذهبی حکومت که از بودجه اعتبار دریافت می‌کنند و در سرکوب و ایجاد محدودیت سیاسی و اجتماعی برای شهروندان نقش دارند، انتقاد کردند.

حمید شریف کاربری است که سوال مجری صداوسیما خطاب به دختر شرکت‌کننده را تکرار کرده و نوشته است: «خجالت نمی‌کشی پدرت راننده تاکسیه؟ نه، مگه معاون قوه قضاییه است که خجالت بکشم؟»

کاربری به نام میلاد هم به بودجه «۲۶۰۰ میلیاردی»‌ صداوسیما اشاره کرد و هزینه کردن آن در دفن بهداشتی زباله و تصفیه فاضلاب شهری را مفید‌تر دانست.

طی روزهای گذشته، اختصاص بودجه بالا به ده‌ها نهاد مذهبی و نظامی حکومت توسط دولت حسن روحانی، همزمان با بحران کرونا و مشکلات معیشتی، موجب واکنش‌های عمومی شد.

داریوش معمار،‌ روزنامه‌نگار و شاعر، هم در همین زمینه به کنایه خطاب به مقام‌های حکومت نوشت: «اینکه پدرت مختلس،‌ مدیر فاسد، یقه طلایی و عامل انفجار هواپیما بوده پیش دوستات ناراحتت نمی‌کنه؟»

با تشدید واکنش‌ها به این برنامه وحید حسینی، تهیه‌کننده و مجری «دستپخت»، ویدیویی ضبط و منتشر کرد و گفت خودش و بازبین برنامه که برای آن مجوز صادر کرده هم «فرزند راننده تاکسی» هستند.

این تهیه‌کننده صداوسیما هدف از برنامه خود را «تکریم مشاغل» خواند.

با این حال کاربران همچنان با انتشار تصاویری از تاکسی‌ها از احترام خود به رانندگان آن می‌گویند و به انتقاد از صداوسیما ادامه می‌دهند؛ اعضای خانواده رانندگان تاکسی نیز در توییت‌هایی از احساس «افتخار» به شغل پدر خود می‌گویند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy